Saveti Saveti za putovanja Iskustva putnika sa Low-Cost aviokompanijama

Iskustva putnika sa Low-Cost aviokompanijama

lowcost

     Low-Cost kompanije imaju cenovnu politiku tako da se cena karata povećava kako se bliži datum leta, i kako se povećava broj kupljenih sedišta – te cene koje si naveo obično važe samo za prvih nekoliko sedišta, a onda polako idu gore – pri kraju su jednake cenama “običnih” kompanija, a nekad i veće.

     Te kompanije to mogu da postignu zato sto u modernim avionima nije potrebno popuniti sva sedišta kako bi bio u plusu – pa taj ostatak sedišta prodaju po ceni koja je u stvari “finansirana” onim drugim, skupljim, kartama – pa ima i “lera” da par sedišta daš totalno “za dzabe”:

         Takodje, Low Cost kompanije obično nemaju svoje avione, već ih lease-uju i obicno lease-uju najmodernije avione (A318/319, B737-800, itd..) ciji su troskovi operacija mnogo manji od matorih aviona, plus mogu da ih zamene kad hoce jer je u pitanju lease.
         Dalje, rute low-cost kompanija su vrlo optimizovane za profit i oni obicno nikad ne sluze neprofitabilne rute koje velike kompanije moraju da sluze iz ko zna kojih razloga (politickih, strateskih, izraza “prestiza”) vec ih menjaju svakih pola godine u zavisnosti od trenutnog trzista.
         Dodaj sve na to da low-cost kompanije imaju najmanju mogucu radnu snagu, nemaju troskove penzija i zdravstvenih osiguranja ogromne armije zaposlenih kao stare velike avio-kompanije, nemaju svoja predstavnistva i prodaje karata svuda po svetu vec su 100% online, koriste jeftine aerodrome, itd… itd…
         U principu – sa svim ovim gore, to ih cini obicno vrlo profitabilnim preduzecima.

         Iz Sofije ima letova za London po ceni od 78e round trip sa svim taksama. ali su dani kada je ova cena aktuelna skroz nezgodni za one koji rade (sreda, utorak, cetvrtak)
    Obicno su to avioni koji bi morali prazni da se vracaju na drugi aerodrom, pa ih oni popune (razlika u ceni izmedju praznog i punog aviona, u vidu troskova, bas i nije nesto velika). Na tom letu nema hrane, nema karata, nema saltera gde se prodaju (samo web), a i stjuardese su minimizirane na sto manje (jer nemaju ni sta da sluze).
    Mozete cekirati samo jedan komad prtljaga, do 20kg, sve preko toga se placa (obicne kompanije pustaju 25-30kg + mozete kombinovati vise torbi). Rucni prtljag je naravno besplatan.
         Ako putujes Beograd > London (ili neko drugi grad koji GW ne pokriva), low cost kompanije nisu najbolje resenje: moras putovati u Zagreb ili Budimpestu, pa te onda istovare pored Londona, sve u svemu zahebancija).
    Poslednji put, pre par godina kad sam leteo low cost kompanijom karta je bila bagatelna, ali zato su se svi ostali troškovi nakupili tako da je ispalo skuplje nego da sam kupio normalnu kartu i sleteo na glavni aerodrom… A da ne pričam o izgubljenom vremenu…
    Ako putujes Beograd > Stutgart/Keln, GW su idealno resenje: jeftinije su nekoliko puta od ostalih kompanija + pokupe te u Beogradu i istovare na destinaciji; znaci u Stutgartu te istovare na glavnom (jedinom?) aerodromu
    Ako letis iz drugih evropskih vecih gradova, a mozes da planiras bar mesec dva unapred, low cost kompanije te mogu prevesti za neku mizernu cenu.
         Letim cesto na relaciji BEograd – KöLN i veoma mi odgovara ta veza i postojanje samoga GW kao kompanije. Te jeftine karte su se pojavile mozda poslednjih nekoliko nedelja otkada je uved cetvrti let nedeljno….Pre su postojala samo tri leta nedeljno, i veoma je bilo bitno kojim danima letite. Naravno da je najskuplje ako se letelo neradnim danima i za praznike. Takodje sto se blizio datum vaseg zeljenog leta cena karte se povecavala, tako da je bilo mudro kupovati i do 2 meseca unapred, pa sami mozete zamisliti koliko to planiranja iziskuje, ali opet se isplati….
    Sto se tice usluge u avionu, mislim da je normalna kao i u drugim “normalnim kompanijama” samo sto stvari kostaju malo vise, mislim da je neko naveo cene ovde negde….
         @ Ivan Dimkovic
         Mislim da si odlicno objasnio poslovnu politiku tih kompanija, i vredi dodati da na sam dan leta karte mogu da budu znatno skuplje od karata “velikih kompanija”. Takodje nije istina da bas nemaju mogucnost kupovine karata na salterima, jedino sto ta mogucnost ne postoji na svim aerodromima.

         Jeftine karte dugo vec postoje za zemlje balkanske regije, pogledajte malo za Zagreb, ili Rijeku, jedino se Beograd opirao tome, mada mi se cini da je to bio monopol JAT kao kompanije, mada opet ne znaci sada da taj monopol gubi snagu….Vredi proveriti i cene aerodromskih taksi i bicete zapanjeni cenom “Nikole Tesle”….
    Takodje vredi proveriti koliko kosta pomeranje vec kupljene karte za neki drugi datum, ili neke slicne usluge koje je kompanija duzna da pruzi…..

         Pored svih taksa, kasnih bukinga, prtljaga, speed boardinga i ostalih pripojenih troskova ljudi cesto zaboravljaju da low cost kompanije sluze aerodrome od/do kojih je potreban prevoz koji kosta.
         Germanwings je malo razlicit u tom pogledu jer kao cerka firme Luftnahsa ima pravo da koristi LH slotove po raznim aerodromima. To je inace i razlog kako je Germanwings uspeo da dobije pravo da leti u Srbiju.
         Od Getvika to C.Londona treba manje nago od Hitroua, iako je ovaj drugi fizicki blizi.
    Voz do Hitroua ide 20min H.Express + 30min do Padingtona = 50 min ukupno – £18.5 (moze za £3.5, al tjubom i putujes 1:15h)
    Voz do Getvika ide 35 min of L.Bridge = 35 min ukupno – £10
    Slicno je i sa ostalim aerodromima.
         Inace GW ima sasvim pristojna sedista. Cini mi se da je “leg room” veci nego kod Jata na 737 .
    PS Sa GW se moze ici za London (Beograd – Keln – London), samo se morate potruditi sami, da rezervisete odgovarajuce karte, jer ne nude “connection flights”.
         Npr u Londonu ne sluze “posh” aerodrome koji su dobro povezani javnim prevozom. Koriste Gatwick, Stansted i Luton do kojih od centra Londona povratna karta kosta ~20-25 eur. I onda slicno povratno putovanje i na destinaciji. Da ne pricamo o gubljenju vremena i odlozenim letovima sto je za easyjet skoro 50:50 sansa + sto su im sedista pakovana za ljude do 165cm visine, svako visi ga je nahebao s kolenima.
         Poslednjih nekoliko puta sam bas poredio karte sa BA i ostalim “high cost” kompanijama i ispadne razlika 20-30% u odnosu na kartu kod easy i ryan, bez prevoza do aerodroma. Npr £85 vs £110. Prilagodjavaju se vece kompanije na svim popularnim destinacijama. A u najavi je i trka za US letove.”


Srodne strane
passport2
Put u inostranstvo

Šta vam je potrebno i šta treba znati u različitim situacijama u kojima se možete naći tokom boravka u inostranstvu. Preporuke Ministarstva spoljnih...

voznjazimska
Vozačima koji kreću na duže putovanje

    *Saveti vozačima koji kreću na duže putovanje*     Na putovanje krenite isključivo tehnički ispravnim vozilom, sa svom propisanom dodatnom opremom.     Izbegavajte...

putna torba2
Putne torbe

     *Putne torbe – funkcionalnost i trend u jednom*      Iako moda zauzima „tek“ drugo mesto, ne znači da se funkcionalnost i...

kofer2 150x150
Spakujte se!

     Evo nekoliko praktičnih saveta koji će vam pomoći da se što bolje spakujete za put.      Nedelju dana pred odlazak na...

u avionu3
U avionu – sve što treba da znate pre polaska

     U avionu važe vrlo stroga pravila ponašanja, put u avionu nije isto što i pre nekoliko godina. Zato, ako ga planirate...

hostelinhinternac
Po čemu se hosteli razlikuju od hotela?

Hosteli su mesta na kojima se susreću ljudi koji traže avanture, nova iskustva, a ne žele se razbacivati novcem. Nema starosne granice,...

mucnina2
Kako pobediti mučninu - bolest putovanja

Trenutno je sezona godišnjih odmora i većina ljudi negde putuje. Neki putuju automobilom, neki avionom, autobusom, brodom. Mnoge prati mučnina a uz...