
Odlukom Vlade Republike Srbije od 18.8.2016. godine, vrÅ¡ilac dužnosti direktora JP "SkijaliÅ¡ta Srbije" Dejan Ljevnaić razreÅ¡en je dužnosti. Pitanje opravdanosti njegove smene je za neke viÅ¡e državne instance, ali ono Å¡to ostaje i o Äemu će posvedoÄiti svaki turista koji je posetio neku od srpskih planinskih lepotica jeste bogata ponuda, ureÄ‘eni sistem i dobri poslovni rezultati.
Nakon više od pet godina Skijališta će dobiti novog vršioca dužnosti koji će biti na toj funkciji sve dok je ne sprovede najavljeni javni konkurs za izbor novog direktora.
U nastavku teksta proÄitajte kratak intervju InfoKOP-a sa odlazećim direktorom JP "SkijaliÅ¡ta Srbije":
Кada govorimo o jednom javnom preduzeću uvek postoje priÄe poput stranaÄkih kadrova, visokih plata, nerada, ali i ogromnih troÅ¡kova koje to preduzeće pravi na raÄun države. Kakva je situacija bila u "SkijaliÅ¡tima Srbije" za vreme vaÅ¡eg mandata?
Moram da priznam da nije bilo lako, jer smo morali da pravimo krupne rezove, bez kompromisa. U proteklom periodu od 5 godina ostvarili smo uÅ¡tede od 285 miliona dinara. Racionalnom poslovnom politikom i restriktivnim upravljanjem, preduzeće je ostvarilo maksimalne uÅ¡tede, koje nisu uticale na rad i poslovanje. Ovakva seÄa troÅ¡kova usledila je nakon napravljenih konkretnih rezova, kada su optimizacijom poslovanja smanjene sve kategorije troÅ¡kova i efikasnije se pristupilo troÅ¡enju postojećih resursa. Mi smo prvo i jedino preduzeće koje je u julu 2012. godine, samoinicijativno umanjilo zarade u proseku za oko 18 odsto, a u periodu od 2012. godine do danas smanjili smo broj stalno zaposlenih za petnaest. Pored ovoga, drastiÄne mere Å¡tednje odnosile su se na smanjenje potroÅ¡nje goriva, prelazak na povoljnije operatere, promene tipa ski karata, ali i na suÅ¡tinske promene u poslovanju. Smatram da sam ovakvim novim pristupom i odgovornim upravljanjem preduzećem uspeo da preduzeće ostvari ciljane i pri tom maksimalne uÅ¡tede, a ujedno smo unapredili efikasnost poslovanja, s obzirom da je za nama jedna od najuspeÅ¡nijih zimskih sezona ikada.
Kada priÄamo o prihodima, hvalili ste se da je 2015/16 bila sezona rekorda?
Kada kažem da smo oborili sve rekorde, mislim na finansijski prihod, ali i na veliki broj gostiju iz zemlje i inostranstva. OvogodiÅ¡nja zimska sezona zabeležila je povećanje broja stranih i domaćih gostiju na planinama za 40 odsto u odnosu na prethodnu. Morate da priznate da je to izuzetna brojka, s obzirom da do pre neku godinu se nije znalo da Srbija ima skijaliÅ¡ta. Å to se finansijkog dela tiÄe, ovo preduzeće je za 5 meseci rada ski centra Kopaonik ostvarilo promet od 805 miliona dinara, Å¡to je za 15 posto viÅ¡e u odnosu na prethodnu sezonu. OdliÄni poslovni rezultati doprineli su tome da je neto dobit za 2015. godinu koja će biti uplaćena u budžet republike Srbije 9 puta veća od procenjene. SkijaliÅ¡ta Srbije će u državnu kasu uplatiti 27 miliona dinara.
Država je kroz SkijaliÅ¡ta Srbije dala puno novca u razvoj turizma. MeÄ‘utim, klimatski uslovi su iz godine u godinu nepredvidivi, a opet u Srbiji se skijalo bez prekida svake godine. Na koje naÄine ste dolazili do najboljih reÅ¡enja za ski centar Kopaonik?
Nema nikakve magije, već je to mudro i racionalno ulaganje u budućnost, a to je veÅ¡taÄki sneg. Februar mesec na planini obeležila je najmanja koliÄina prirodnog snega, a ski-centar Kopaonik radio je bez prestanka zahvaljujući sistemima za veÅ¡taÄko osnežavanje. Upravo zahvaljujući SkijaliÅ¡tima Srbije, koja su velikom struÄnošću i organizovanošću uspela da održe kvalitet staza sve vreme, kompletna turistiÄka privreda radila je nesmetano. Privreda celog jednog regiona opstala je zahvaljujući viÅ¡e nego opravdanoj odluci o investiranju u sisteme za veÅ¡taÄki sneg. Ski-centar koji je radio bez prekida omogućio je rad hotelijerima, ugostiteljima, ski Å¡kolama, lokalnim samoupravama i turistiÄkim organizacijama, i na taj naÄin saÄuvano je viÅ¡e hiljada radnih mesta na planini. Samim tim, znajući da ne zavisimo u punoj meri od prirodnog snega, brojni investitori su se odluÄili da ulažu u Kopaonik i samim tim razvijaju domaću turistiÄku ponudu.
Puno toga je urađeno, svedoci smo potpunog promena izgleda i imidža Kopaonika, na šta ste posebno ponosni za vašeg mandata u Skijalištima Srbije?
Pre svega sam ponosan na pune staze i porast broja skijaÅ¡a, na to Å¡to sam svojim idejama i predanim radom doprineo da se Kopaonik vrati na skijaÅ¡ku mapu Evrope i da letnja sezona na planinama zaživi. Puno toga je za prethodnih pet godina uraÄ‘eno, izgradili smo dve najmodernije žiÄare na KrÄmaru i Gvozdcu, proÅ¡irili smo i produžili ski staze, na Kopaoniku i Zlatiboru postavili tri nove pokretne trake, dva boba na Å¡inama, zip lajn, tjubing staze, zatim izgradili 27 km staze za planinski biciklizam, deÄja igraliÅ¡ta, avantura park, mini golf, trim stazu, teretanu na otvorenom…. Mnogo toga Å¡to je doprinelo da poseta iz godine u godinu raste. Ovog leta je Kopaonik pun kao u sred skijaÅ¡ke sezone, Å¡to je zaista ogroman uspeh. Kada pogledate statistiku, videćete da su Kopaonik i Zlatibor posle Beograda, najposećenije destinacije u Srbiji. Stranci se rado odluÄuju za srpske planine, jer je to naÅ¡ najveći turistiÄki potencijal. OdliÄna organizovanost i prepoznatljivost su najbolja preporuka. U trenutku kada sam preuzeo voÄ‘enje preduzeća, ono je ostvarivalo gubitak, dok poslednjih nekoliko godina beleži konstantan dobitak koji iz godine u godinu uplaćuje u budžet Republike Srbije u sve većem iznosu.
Sada su pred vama novi izazovi?
Spreman sam da svoje znanje i iskustvo prenesem dalje, možda u nekoj drugoj oblasti. Da je moj rad u SkijaliÅ¡tima bio za svaku pohvalu svakako govori i odluka Nadzornog odbora kojom su predložili da se nagradim za trud i zaljaganje u poslu, Äim se steknu zakonski uslovi za to. Trudiću se da tako bude i u buduće. Svakako bih želeo da se zahvalim ljudima koji su u meni prepoznali potencijal i kvalitet da punih pet godina vodim jednu ovakvu firmu, ali i mom timu koji je bio veliki oslonac, pokretaÄ ali i konstruktivni kritiÄar. Mislim da smo uradili dobar posao do sada, a nasledniku želim da nastavi sa unapreÄ‘enjem domaćeg turizma i da Srbija postane skijaÅ¡ka nacija.
     Preuzeto sa: http://www.infokop.net/novinski-clanci/infokop-intervju-sa-odlazecim-vrsiocem-duznosti-direktora-jp-skijalista-srbije.html