
U subotu 09. aprila 2016. na Kopaoniku je ostvarena petomilionita vožnja žiÄarom, a ovaj broj je joÅ¡ jedan pokazatelj da je ova skijaÅ¡ka sezona postigla odliÄne rezultate, kako poslovne, tako i u broju skijaÅ¡a. Ostvarenom petomilionitom vožnjom skijaÅ¡i i borderi su nam joÅ¡ jednu sezonu poklonili poverenje i odali priznanje za dobru organizaciju i odliÄnu pripremljenost staza - istiÄu u Javnom preduzeću SkijaliÅ¡ta Srbije.
SkijaÅ¡ka sezona, koja je poÄela 30. novembra, po mnogo Äemu je oborila rekorde i premaÅ¡ila dosadaÅ¡nje rezultate. OvogodiÅ¡nju sezonu pamtićemo po velikoj posećenosti, po premaÅ¡enom poslovnom rezultatu i ostvarenom prometu, kao i po broju ostvarenih vožnji. Mart mesec oborio je rekorde kako u posećenosti, tako i u poslovnim rezultatima. Tokom trećeg meseca 2016. godine ostvaren je promet od oko 160 miliona dinara Å¡to je za 20 posto viÅ¡e u odnosu na mart mesec 2015. godine.
SkijaÅ¡ici koja je ostvarila petomilionitu vožnju uruÄene su skije kao nagrada kako bi i sledeće sezone imala prilike da uživa u naÅ¡im stazama.
“Iako sam imala prilike da obiÄ‘em i neka druga skijaliÅ¡ta, Kopaonik mi je u srcu. Svake godine dolazim ovde sa sa mužem i decom i obožavam skijanje. Nisam ni sanjala da ću baÅ¡ ja ostvariti petomilionitu vožnju i dobiti ovakav poklon. Pozivam sve skijaÅ¡e i ljubitelje skijanja da posete Kopanik, možda će neko od njih biti ovakve sreće kao ja danas,â€, rekla je nagraÄ‘ena skijaÅ¡ica Marijana StiÅ¡ević Ognjanović iz Kragujevca.
SkijaÅ¡ka sezona traje 140 dana i trenutno na Kopaoniku ima 25 centimetara utabanog snega na stazama.Â
------------------------------------------------------Dejan Ljevnaić za SAT Reviju - Sezona novih rekorda
8. 4. 2016.
Iako smo odavno zašli u proleće na Kopaoniku skijaši i borderi još uvek uživaju u svojim omiljenim sportovima. Sezona traje više od 120 dana, a iz dana u dan beleže se novi rekordi u broju posetilaca, pa će ova sezona biti jedna od najboljih.
Da nas je neko pre deset godina uveravao da je moguće skijanje i kad su temperature u većem delu Srbije 25 i viÅ¡e stepeni celzijusa, teÅ¡ko bismo mu poverovali. Ali jeste tako, jer smo poÄetkom aprila bili svedoci da ljubitelji belog sporta uživaju na stazama Kopaonika. Kažu da je vikendom bilo i viÅ¡e od 13.000 skijaÅ¡a i snoubordera, a cela sezona beleži rekorde u svim pogledima. Upravo su ti dobri rezultati bili povod za razgovor sa Dejanom Ljevnaićem, v,d direktroa JP SkijaliÅ¡ta Srbije.
              Izvor: Sat Revija
Kako ste zadovoljni ovogodiÅ¡njom zimskom sezonom? Â
Mi u SkijaliÅ¡tima Srbije smo veoma zadovoljni, s obzirom da smo premaÅ¡ili proÅ¡logodiÅ¡nju, koja je bila ubedljivo najbolja sezona od kada postojimo. Kada to kažem, upravo mislim na veliku posećenost, broj skijaÅ¡a koji stalno raste, ali i na odliÄan poslovni rezultat. Za Äetiri meseca u ski centru Kopaonik ostvaren je za 18 odsto veći promet u odnosu na isti period prethodne godine, Å¡to je najbolji poslovni rezultat do sada. Rezultati poslovanja preduzeća prevazilaze prethodnu sezonu, pa je na nivou preduzeća februar 2016. godine premaÅ¡io isti mesec 2015. godine za Äak 20 odsto, a tako je i ako poredimo mart 2015. i mart 2016. godine. Od poÄetka skijaÅ¡ke sezone koja je na Kopaoniku poÄela krajem novembra, prodato je viÅ¡e od 145.000 ski-karata, a ostvareno je viÅ¡e od Äetiri miliona vožnji žiÄarom.
ÄŒini se da je ovogodiÅ¡nja ski-sezona uspela pre svega zahvaljujući veÅ¡taÄkom snegu?
Februar mesec na planini obeležila je najmanja koliÄina prirodnog snega, a ski-centar Kopaonik radio je bez prestanka zahvaljujući sistemima za veÅ¡taÄko osnežavanje. Upravo zahvaljujući SkijaliÅ¡tima Srbije, koja su velikom struÄnošću i organizovanošću uspela da održe kvalitet staza sve vreme, kompletna turistiÄka privreda radila je nesmetano. Privreda celog jednog regiona opstala je zahvaljujući viÅ¡e nego opravdanoj odluci o investiranju u sistemima za veÅ¡taÄki sneg. Ski-centar koji je radio bez prekida omogućio je rad hotelijerima, ugostiteljima, ski Å¡kolama, lokalnim samoupravama i turistiÄkim organizacijama, i na taj naÄin saÄuvano je viÅ¡e hiljada radnih mesta na planini. Samim tim, znajući da ne zavisimo u punoj meri od prirodnog snega, brojni investitori su se odluÄili da ulažu u Kopaonik i samim tim razvijaju domaću turistiÄku ponudu. Â
Koliko su novca Skijališta Srbije uložila u pripremu sezone i da li se to odrazilo na veću posetu?
U 2015. godini izgradili smo dve nove Å¡estosedne žiÄare sa haubama i grejaÄima na sediÅ¡tima na lokacijama KrÄmar i Gvozdac. Samo za ove dve žiÄare uloženo je oko 15 miliona evra. Pored toga, proÅ¡le godine produžene su i proÅ¡irene staze u ski centru, postavljena nova pokretna traka na Jarmu, a produžen je i ski lift Malo jezero. Å to se tiÄe posećenosti, iz godine u godinu interesovanje za srpske ski centre raste. Pored domaćih gostiju, sve viÅ¡e stranaca dolazi na Kopaonik. Ove godine zabeležen je veliki broj gostiju iz Rumunije, GrÄke, Turske, a skijaÅ¡i iz zemalja bivÅ¡e Jugoslavije su nam redovni posetioci. Kada pogledate statistiku, videćete da su Kopaonik i Zlatibor posle Beograda, najposećenije destinacije u Srbiji. Stranci se rado odluÄuju za srpske planine, jer je to naÅ¡ najveći turistiÄki potencijal. OdliÄna organizovanost, prepoznatljiv kvalitet staza i niske cene ski-karata su naÅ¡a najbolja preporuka. Â
Kažete da su cene ski-karata povoljne,ali neki upravo zameraju Kopaoniku da je ski-pas preskup?
U poreÄ‘enju sa drugim centrima, ski-pas u Srbiji je i dalje najjeftiniji. Primera radi, Å¡estodnevni ski-pas u Banskom ove sezone koÅ¡tao je 175 evra, dok je na Kopaoniku bio 115 evra, a ta dva ski-centra su po veliÄini najpribližnija. Ostale ski-centre neću ni da uzimam za primer, jer se ova vrsta karata kreće i preko 250 evra. Popularnost domaćih ski centara je sve veća, zahvaljujući dobroj organizaciji, promociji, ali ono Å¡to je najvažnije je prenoÅ¡enje pozitivnih utisaka meÄ‘u skijaÅ¡ima. Jasno nam je da ima onih kojima neodgovara ovakva cenovna politika, pa smo upravo zbog toga povećali promotivne periode i aktivnosti, kako bismo skijanje i zimske sportove približili svima.
Dobra posećenost sigurno je uticala i na prihode Skijališta Srbije. Kakvi su pokazatelji na tom planu i da li se još poštuju mere štednje?
Poslovni prihodi preduzeća, u poslednje tri godine, povećavaju se za oko 25 posto. Februar 2016. godine je, sa prometom od 285 miliona dinara, premaÅ¡io isti mesec proÅ¡le godine, koji je bio najbolji mesec ikada u istoriji preduzeća. Samo u decembru je ostvaren neto prihod koji je 68 posto iznad neto prihoda u istom periodu proÅ¡le godine. Procenjujemo i da će neto dobit za 2015. godinu iznositi oko 54 miliona dinara, Å¡to je viÅ¡e od devet puta veća planirana neto dobit. Ovakav poslovni rezultat ostvaren je zahvaljujući brojnim pozitivnim rezultatima u prethodnom periodu, kao i smanjenju troÅ¡kova, povećanim merama Å¡tednje ali i smanjenju broja stalno zaposlenih. Pozitivnom poslovnom rezultatu je doprinelo, prvenstveno, racionalno poslovanje i smanjenje svih kategorija troÅ¡kova. U periodu od 2011. godine do danas, racionalizacijom poslovanja i smanjenjem troÅ¡kova ostvarene su ukupne uÅ¡tede u iznosu od oko 104 miliona dinara. Preduzeće je u julu 2012. godine, samoinicijativno umanjilo zarade u proseku za oko 18 posto, a proÅ¡le godine smanjen je broj stalno zaposlenih za pet. Â
Krajem marta imali ste sastanak sa predstavnicima Republike Srpske i OC Jahorina. Å ta se deÅ¡ava sa priÄom oko kupovine dela vlasniÅ¡tva ski centra Jahorina?
– Pre par godina bilo je pregovora izmeÄ‘u Vlade Srbije i Vlade Republike Srpske oko preuzimanja Olimpijskog centra Jahorina na upravljanje. Jahorina, kao centar u kome je održana Olimpijada, ima ogroman potencijal i strateÅ¡ki je važna i za Republiku Srpsku i za Srbiju. Povezivanje ski-centara bio bi joÅ¡ jedan logiÄan nastavak regionalnog povezivanja i saradnje. Svakako smatramo da je to pitanje upravo za Vladu Srbije i Vladu Republike Srpske. Ukoliko do takve saglasnosti doÄ‘e, SkijaliÅ¡ta Srbije su potpuno spremna da pomognu razvoju i unapreÄ‘enu Jahorine. Ono Å¡to smo uradili u ski centru Kopaonik je viÅ¡e nego odliÄna referenca za upravljanjem ili davanjem konsultantskih usluga za dalji razvoj ski-centara u regionu. Mi smo u kontaktu sa rukovodstvom OC Jahorina i imamo zaista odliÄnu saradnju. Od ove godine, sezonski ski pas sa Jahorine pruža mogućnost besplatnog skijanja na Kopaoniku i obrnuto.
Zimska sezona je pri kraju, ali vi sigurno planirate i letnju ponudu, jer su planine sve interesantnije domaćim turistima? Â
– Iz godine u godinu letnja sezona na planinama broji sve viÅ¡e gostiju. Brojni sadržaji koji su u ponudi privlaÄe sve viÅ¡e turista iz zemlje i inostranstva. ProÅ¡logodiÅ¡nja letnja sezona bila je veoma uspeÅ¡na, s obzirom da je ostvareno viÅ¡e od 40 hiljada vožnji. Tome su svakako doprineli Top samer vikendi kada su odobravani popusti na letnje sadržaje, ali i akcija „Moja Srbija“, koja je turistima sa vauÄerima svakako olakÅ¡ala izbor destinacija. Krećemo u pripremu planinskih centara za letnje aktivnosti, pa će i ove sezone u ponudi biti panoramska vožnja žiÄarom, planinski biciklizam, peÅ¡aÄke ture i adrenalinski sadržaju poput boba na Å¡inama, zip lajna i tjubing staze.