
Povodom nepotpisanog, neoznaÄenog i nadasve nekorektnog „otvorenog pisma“ Äiji su autori TuristiÄka organizacija Grada IstoÄno Sarajevo, Udruženje hotelijera „Jahorina“ i Udruženje vikend kuća „Jahorina“, kojim se potencira nesposobnost rukovodstva Olimpijskog Centra Jahorina a Olimpijski centar Jahorina okrivljuje za klimatske probleme na Jahorini, nemogućnost skijanja i propast tek zapoÄete turistiÄke sezone, ovim putem želimo jasno ukazati na karakter, prirodu i vrijednost sadržine takvog dokumenta a o kredibilitetu i namjerama njegovih autora ili nalogodavaca zakljuÄak ostavljamo javnosti.
Težina optužbi i navoda iznijetih u „otvorenom pismu“ je izuzetno velika naroÄito imajući u vidu da nisu niÄim argumentovani, da su zasnovani na kafanskim priÄama i priÄama „rekla-kazala“, Å¡to prije svega govori o ozbiljnosti, profesionalnosti i namjerama onoga ko ih plasira javnosti.
U najmanju ruku jako je Äudno da TuristiÄka organizacija Grada IstoÄno Sarajevo (kao javni subjekt) za komunikaciju sa Olimpijskim centrom Jahorina koji je takoÄ‘e javni subjekt, naprasno poÄinje koristiti otvorena pisma kao vid komunikacije, iako smo takoreći komÅ¡ije i u zimskoj sezoni svakodnevno na naÅ¡oj olimpijskoj ljepotici Jahorini. Ne možemo se otrgnuti osjećaju da je rukovodstvu TuristiÄke organizacije Grada IstoÄno Sarajevo bez sumnje od posebnog (ne turistiÄkog) znaÄaja 2014. godina, a sadržinom „otvorenog pisma“ su napravili najbolji demantij svog autoriteta, kredibiliteta i profesionalizma – ali krenimo redom.
Krajnje je neprihvatljiva i neodmjerena izjava direktorice TuristiÄke organizacije Grada IstoÄno Sarajevo data jednoj lokalnoj televiziji da joj nije poznato da li iko od gostiju boravi na Jahorini, kada je u tom periodu samo u naÅ¡em hotelu Bistrica boravilo cca 200 gostiju. Nadzorni odbor Olimpijskog centra Jahorina smatra da takve izjave mogu imati samo politiÄku intonaciju što u osnovi ima za cilj obezvreÄ‘ivanje svega uraÄ‘enog na Jahorini, a najmanje je za oÄekivati da takve izjave dolaze od TuristiÄke organizacije Grada IstoÄno Sarajevo i direktora koji mora biti profesionalac a ne politiÄki glasnogovornik.
Olimpijski centar Jahorina je javno preduzeće u većinskom vlasniÅ¡tvu Vlade Republike Srpske sa cca 160 stalno zaposlenih radnika, s tim da nije budžetski korisnik uslijed Äega da bi njegovi zaposleni mogli imati redovna liÄna primanja i uslove za rad Olimpijski centar Jahorina ta sredstva prethodno mora zaraditi.
TuristiÄka organizacija Grada IstoÄno Sarajevo sa cca do 5 zaposlenih (ukljuÄujući i direktora koji je na mandat), kao korisnik budžeta Grada IstoÄno Sarajevo ima redovna liÄna primanja bez brige o tome da li će se i na koji naÄin obezbijediti sredstva za njihove plate.
U takvim organizacijama do pet i manje zaposlenih su problemi ogromni, obaveze svakodnevne, egzistencijalna neizvjesnost sveprisutna, raznolikost poslova i sistema pod nadzorom velika – tako da menadžerske i organizacione sposobnosti vodećih ljudi moraju biti nadasve izuzetne Äime svakako stiÄu pravo da dijele primjedbe i lekcije malim i nebitnim javnim subjektima kao Å¡to je Olimpijski centar Jahorina.
Krajnje je neumjesna teza o neradu i neozbiljnosti Olimpijskog centra Jahorina jer je autorima „otvorenog pisma“ jako dobro poznato da svoje plate moramo sami zaraditi i da smo to do sada Äinili bez obzira na ovakve i sliÄne „prijateljske poduhvate“ onih koji žive od novca koji u budžet uplate oni koji ga i zarade. Postoji jako jasna razlika izmeÄ‘u korisnika budžeta i onoga ko to nije a sastoji se, izmeÄ‘u ostalog, u tome da onaj ko nije korisnik sredstava budžeta mora ne samo raditi već i zaraditi – ne samo za svoja primanja već i za troÅ¡kove investiranja, održavanja, reklamiranja i sliÄno.
Rad skijaliÅ¡ta je od suÅ¡tinskog znaÄaja za Olimpijski centar Jahorina, naroÄito sa stanoviÅ¡ta prihoda koje donosi, tako da nevjerovatno zvuÄi teza o njegovoj nefunkcionalnosti ili neodgovornosti kod puÅ¡tanja u rad sitema koji znaÄi egzistenciju i život za zaposlene u Olimpijskom centru Jahorina. Navodi o nefunkcionalnosti sistema za vjeÅ¡taÄko osnježavanje se zasnivaju na pogreÅ¡nim informacijama i tezama a to je potvrÄ‘eno i u samom „otvorenom pismu“, citiramo: „Dezinfomacije u vezi sa sistemom za proizvodnju vjeÅ¡taÄkog snijega isplivale su na povrÅ¡inu…“.
TuristiÄka organizacija Grada IstoÄno Sarajevo je bila u toku sa svim aktivnostima koje su se u pripremnom periodu sezone deÅ¡avale u Olimpijskom centru Jahorina, kao i svim aktivnostima koje je aktuelna Uprava Olimpijskog centra Jahorina preduzela s ciljem da unaprijedi sve segmente ponude. Obećanje Olimpijskog centra Jahorina da će obezbjediti skijanje na stazi SkoÄine za ovu sezonu nije bilo neozbiljno i mi smo bili spremni joÅ¡ od poÄetka decembra 2013. godine ali je bilo nemoguće pravljenje vjeÅ¡taÄkog snijega pri datim klimatskim uslovima i na temperaturama koje su bile jako visoke – Å¡to se može pogledati na naÅ¡oj internet stranici www.oc-jahorina.com. TaÄan je navod da je poÄetkom decembra mjeseca 2013. godine bilo nekoliko dana sa potrebnim (niskim) temperaturama za proizvodnju vjeÅ¡taÄkog snijega, ali se prećutkuje Äinjenica da je tih par dana iskoriÅ¡teno za testiranje sistema koje je obavezno prije njegovog puÅ¡tanja u rad a koje se može izvrÅ¡iti samo u uslovima u kojima sistem funkcioniÅ¡e odnosno u kojima može proizvoditi vjeÅ¡taÄki snijeg (4 stepena ispod nule). Nakon toga nije uopÅ¡te bilo uslova za proizvodnju vjeÅ¡taÄkog snijega i sve ostale informacije su Å¡pekulacije i loÅ¡e namjere.
Uslovi koji su dozvoljavali proizvodnju vjeÅ¡taÄkog snijega su maksimalno koriÅ¡teni ali je to bilo nedovoljno, tako da su bez adekvatnih sniježnih padavina ili sniženja temperature u kontinuitetu od nekoliko dana radi proizvodnje vjeÅ¡taÄkog snijega, oÄekivanja o stvaranju uslova za skijanje nerealna. Odlaganje trke svjetskog kupa na Sljemenu, nemogućnost skijanja u svim centrima u Bosni i Hercegovini, teÅ¡ko funkcionisanje i zatvaranje centara u Sloveniji, Srbiji, Bugarskoj i dr. govori da su problemi ogromni a istovremeno moramo biti svjesni razvijenosti naÅ¡eg centra i investicija koje su uložene u poreÄ‘enju sa njima. Samo je u skijaliÅ¡ta Srbije uloženo preko 100 miliona evra Å¡to nas obavezuje da je neophodno nastaviti investicioni ciklus ako želimo da se po kvalitetu približimo ski centrima sa kojima se Äesto poredimo (Kopaonik, Bansko, Rogla, Pohorje i dr.). TaÄno je da je Vlada Republike Srpske uložila sredstva u Jahorinu ali je isto tako taÄno da su od kada postoji Republika Srpska to jedina sredstva uložena u Jahorinu kao javno dobro, sredstva u Äijim rezultatima mogu svi uživati i svi koristiti, dok su sva ostala ulaganja privatne prirode i u cilju povećanja privatne a ne javne imovine.
Kada je u pitanju stanje bookinga u predsezoni ne raspolažemo pouzdanim podacima pa se nećemo baviti Å¡pekulacijama kao Å¡to se to Äini u „otvorenom pismu“, ali budući da su pokrenuli priÄu o broju turista i koriÅ¡tenju javnih sredstava napravićemo presjek ove i prethodne sezone (ocijenjena kao izuzetno uspijeÅ¡na) gdje je prema zvaniÄnim i relevantnim podacima većina jahorinskih kuća i hotela, Äast izuzetcima, imala u prosjeku na godiÅ¡njem nivou od 1 do 10 noćenja po krevetu!!! ProÅ¡le godine, Jahorina je imala minimalno 100 skijaÅ¡kih dana i veliku posjećenost turista (naroÄito stranaca), pa stoga postavljamo pitanje gdje su spavali i boravili jer prema plaćenoj boraviÅ¡noj taksi to izgleda nije bila Jahorina. Olimpijski centar Jahorina meÄ‘u najvećim i najurednijim platiÅ¡ama boraviÅ¡ne takse koja puni gradski budžet, iako je stara dobra „Bistrica“, kako je poneki od miloÅ¡te nazivaju, daleko ispod jahorinskog standarda popunjenosti i ekskluzivnosti smjeÅ¡tajnog kapaciteta ali izgleda daleko iznad nekih drugih standarda. Ovdje se potvrÄ‘uje pravilo da oni koji najmanje daju najviÅ¡e traže i protestvuju. Jedan od kljuÄnih zadataka TuristiÄke organizacija Grada IstoÄno Sarajevo trebala bi da bude i aktivnost vezana za Å¡to veću naplativost boraviÅ¡ne takse a sve u cilju prikupljanja sredstava potrebnih za promovisanje i održavanje razliÄitih aktivnosti i manifestacija kao alternativnih sadržaja boravka gostiju na planini. Ako analiziramo manifestacije koje podržava i pomaže TuristiÄka organizacija Grada IstoÄno Sarajevo vidjećemo da su iste najmanje vezane za Jahorinu i turizam na Jahorini a Å¡to se može vidjeti i na zvaniÄnoj internet stranici TuristiÄke organizacije Grada IstoÄno Sarajevo www.turizam-isa.ba.
Promocija olimpijske ljepotice Jahorine i uvoÄ‘enje novih sadržaja je izmeÄ‘u ostalog suÅ¡tina bilo koje turistiÄke organizacije pa bi trebalo i TuristiÄke organizacije Grada IstoÄno Sarajevo. MeÄ‘utim, u tome se TuristiÄka organizacija Grada IstoÄno Sarajevo nije posebno proslavila jer prema autentiÄnim informacijama koje imamo od gostiju na Jahorini, kao korisnika hotela i skijaliÅ¡ta, promocija Jahorine kao destinacije je najvećim dijelom kroz marketing Olimpijskog centra Jahorina i u manjem dijelu kroz reklamu renomiranih privatnih hotela koji su zajedno sa sloganom Olimpijskog centra Jahorina „Uhvati zimu, osjeti Jahorinu“ već postali zaÅ¡titni znak ove planine.
Umjesto stvaranja Å¡pekulacija i negativne reklame Jahorine, trebali bismo se baviti prevazilaženjem problema, Å¡to boljim ureÄ‘enjem destinacije i stvaranjem boljih uslova za bavljenje turizmom a kvalitetom investicija i naÄinom potroÅ¡nje sredstava uloženih u Olimpijski centar Jahorina neka se, ako ima osnova, bave nadležne institucije – sa Äim postojeći menadžment Olimpijskog centra Jahorina nema nikakav problem.
Olimpijski centar Jahorina ovim stavlja taÄku na sve izneseno u predmetnom i mogućim drugim „otvorenim pismima“, jer moramo uložiti dodatne napore kako bismo zaradili liÄna primanja u postojećim uslovima a i ne želimo drugome biti besplatna reklama na Å¡tetu Jahorine. Najbolja reklama i promocija Jahorine i Olimpijskog centra Jahorina je bio i biće nasmijan i zadovoljan gost, u svakom dijelu godine.
Â