
Kategorije
Povezane strane
"Ukoliko sve bude iÅ¡lo po planu, prve skijaÅ¡e u novom ski centru Golija oÄekujemo u sezoni 2015/16. godine". Ovo je, izmeÄ‘u ostalog, za nedeljnik "Vreme" izjavio Dejan Ljevnaić, v.d. direktora SkijaliÅ¡ta Srbije u Älanku "SkijaÅ¡ki centri nosioci srpskog turizma".
Pogledajte kompletan tekst intervjua sa Dejanom Ljevnaićem:
Javno preduzeće SkijaliÅ¡ta Srbije priprema se za predstojeću zimsku sezonu, a o planovima i oÄekivanjima govori Dejan Ljevnaić, v.d. direktora SkijaliÅ¡ta Srbije.
Za nama je najuspeÅ¡nija zimska sezona do sada – 30% veći promet od prodaje pojedinaÄnih ski karata i skoro Äetiri puta veća dobit u prvih Å¡est meseci 2013. godine, nego u prethodnoj godini, a ovi rezultati su proizvod strateÅ¡kog ulaganja. Od osnivanja preduzeća do danas uloženo je 87 miliona evra u skijaÅ¡ku infrastrukturu u tri ski centra SkijaliÅ¡ta Srbije – Kopaonik, Tornik na Zlatiboru i Staru planinu. Najnovija istraživanja IZIT-a pokazuju koliko su srpske planine popularne turistuÄke destinacije, jer se broj noćenja u ovim centrima povećava iz godine u godinu. TakoÄ‘e, produžena zimska sezona uticala je i na pozitivnu dinamiku turistiÄkog prometa u Srbiji.
Na koji naÄin naÅ¡i centri mogu da postanu konkurentni kada je turistiÄka ponuda Srbije u pitanju, ali i u odnosu na druge centre u regionu?
UnapreÄ‘enjem postojećih sadržaja, kao i uvoÄ‘enjem novih, SkijaliÅ¡ta Srbije omogućavaju da planine budu podjednako atraktivne leti kao i zimi. Ove godine uveli smo brojne novine u koncept aktivnog letnjeg odmora, meÄ‘u kojima su planinski biciklizam, tjubing, zip lajn, kao i bob na Å¡inama. Već prvog vikenda u avgustu oboren je rekord posećenosti na Kopaoniku kada je zabeleženo preko 1000 vožnji žiÄarom PanÄić, kao i 33% viÅ¡e turista nego u istom periodu tokom protekle godine. Zahvaljujući ponudi u ova tri centra tokom cele godine, koja je konkurentna i sa velikim evropskim planinskim centrima, planinski centri u Srbiji će živeti tokom cele godine, Å¡to pokreće Äitav lanac pozitivnih efekata.
Kakvi su rezultati postignuti sa velikim projektima kao što je izgradnja nekog ski centra?
Razvojem turistiÄkih destinacija u Srbiji, razvijaju se do sada nerazvijeni delovi zemlje, a najbolji pokazatelj je Stara planina. Sam poÄetak izgradnje skijaliÅ¡ta i hotela doveo je do povratka ljudi u ovaj kraj, otvorena je mogućnost za razvoj preduzetniÅ¡tva. Stara planina poslužila nam je kao primer koji ćemo slediti i sa Golijom. Ukoliko sve bude iÅ¡lo po planu, prve skijaÅ¡e u novom ski centru Golija oÄekujemo u sezoni 2015/16. godine. Pored direktnih efekata koji se vide kroz poslovanje naÅ¡eg preduzeća, postoje i brojni indirektni efekti koji su od znaÄaja za privredni rast i razvoj: osim povećanja zaposlenosti u SkijaliÅ¡tima, nove investicije podstiÄu zapoÅ¡ljavanje i kod ostalih turistiÄkih subjekata (u hotelima i drugim ugostiteljskim objektima, u privatnom sektoru, ski Å¡kolama, ski rentama) Å¡to sve zajedno doprinosi povećanju prihoda lokalnih samouprava. Pored toga, povećava se tržiÅ¡na cena zemljiÅ¡ta u delovima zemlje gde je država, preko SkijaliÅ¡ta Srbije, uložila u unapreÄ‘enje infrastrukture a, prilikom realizacije novih investicija, dodatno se angažuje domaća graÄ‘evinska operativa. Nove investicije utiÄu na dodatno povećanje priliva u budžet Å¡to je sve rezultiralo uÄetvorostruÄenim prihodima od turizma koji sada iznose 1 milijardu dolara.
Pored ulaganja u infrastrukturu, na Äemu se joÅ¡ zasnivaju planovi JP SkijaliÅ¡ta Srbije?
UnapreÄ‘enjem ponude postali smo konkurentni u regionu - imamo odliÄne staze, savremene žiÄare, a cena ski karte je i dalje povoljnija nego u regionu. Ima joÅ¡ prostora za popularizaciju naÅ¡ih planina, a u ovom trenutku smo se odluÄili da apliciramo za organizacuju nekog od meÄ‘unarodnih takmiÄenja iz FIS kalendara, imajući u vidu da naÅ¡i tereni ispunjavaju sve uslove.
Koliko je skijanje popularan sport u Srbiji?
Da bi ovaj sport bio popularan, moramo mnogo da radimo. Za poÄetak da ga omasovimo, a zatim i da podržimo one koji odluÄe da se profesionalno bave skijanjem. Sa ovim ciljem mi smo već pokrenuli brojne aktivnosti, kao Å¡to su besplatno skijanje za decu iz lokalnih zajednica u okolini ski centara, pokretanje inicijative za fleksibilan Å¡kolski raspust, itd. Od ove godine zapoÄeli smo i saradnju sa naÅ¡om najboljom skijaÅ¡icom, Nevenom Ignjatović. Prepoznali smo njen kvalitet i potrebu da joj pomognemo, imajući u vidu da individualni sportisti nemaju dovoljnu podrÅ¡ku u Srbiji. Verujemo u Nevenu koja je postigla odliÄne rezulate u prethodnim godinama i ispunila normu za Zimske olimpijke igre u SoÄiju. Nadamo se da će ostvariti najbolji rezultat u istoriji skijanja u Srbiji i da će to uticati na mlade ljude da se bave ovim sportom.
        Izvor: R.V. - VREME | BR 1185 | 19. SEPTEMBAR 2013.
Â