
Kategorije
    Postoje ljudi koji na razliÄite naÄine privlaÄe pažnju javnosti. Neki zbog svog ponaÅ¡anja, neki zbog izgleda, a neki zbog posla koji obavljaju. TakoÄ‘e, postoje i oni koji posao shvataju kao životno opredeljenje, a ne nužno zlo i oruÄ‘e da se izaÄ‘e na kraj sa, kod nas uvek teÅ¡kom, ekonomskom situacijom i ovakvi ljudi uvek privlaÄe najveću pažnju. Jedan od njih svakako je i Vuk RaÄ‘enović.
    Pilot srpskog boba Äetvoroseda proÅ¡log februara je zajedno sa kolegama Igorom Å arÄevićem, MiloÅ¡em Savićem i Slobodanom Matijevićem, preko noći postao ljubimac srpske sportske javnosti. Razlog za ovo je osvajanje 18. mesta na Zimskim olimpijskim igrama i to na stazi u Visleru, koju osim KanaÄ‘ana izbegavaju svi svetski piloti.
Tadašnja euforija i velika obećanja o podršci brzo su stavljeni ad – akta, što nije omelo Vuka, njegovog oca i nekadašnjeg reprezentativca SFRJ Borisa Rađenovića, te Slobodana Matijevića da nastave borbu za opstanak srpskog boba.
Posle trka Evropa kupa u Italiji i NemaÄkoj, Vuk RaÄ‘enović i Slobodan Matijević otputovali su u Lejk Plesid, gde su na olimpijskoj stazi u SAD zauzeli 15. mesto u trci dvoseda, neko bi rekao nije loÅ¡e.
– Kako nije loÅ¡e!? Istina, uspeli smo da se u konkurenciji 30 posada plasiramo u finale, gde smo od 16 posada zauzeli 15. mesto – istakao je na poÄetku razgovora Vuk RaÄ‘enović, koji će novogodiÅ¡nje i božićne praznike provesti u Beogradu.
Pa ako je loše, zašto onda niste bili bolji?
– Dali smo sve od sebe, ali jednostavno kada radite u uslovima kao mi teÅ¡ko je oÄekivati spektakularne rezultate, iako sam siguran da bismo uz malu podrÅ¡ku mogli da raÄunamo na mesto u svetskom vrhu.
Kakvi su Vam to uslovi neophodni?
– Pre svega neophodno je da na vreme zapoÄnemo pripreme, kako bismo do poÄetka sezone uspeli da sakupimo dovoljno vožnji, a samim tim i iskustva za Å¡to bolje rezultate. Trebalo bi nam recimo sedam – osam hiljada evra, kako bismo tokom oktobra otiÅ¡li na neki poligon, trening centar, i tamo odradili pripreme. Imamo dobru komunikaciju sa velikim silama u ovom sportu, NemaÄkom, Rusijom, SAD, ali da bismo mogli da radimo sa njima, moramo da ih pratimo, jer niko ne voli kada mu kvariÅ¡ koncepciju.
Zašto je to toliko neophodno, kada i bez pravih priprema vozite Svetski kup, idete na ZOI?
– Odgovor je najlakÅ¡e naći u Äinjenici da za devet godina svoje karijere, raÄunajući sva velika takmiÄenja, nisam odvezao viÅ¡e od 400 vožnji, Å¡to nemaÄki piloti urade za samo godinu dana. Ipak, da ne ispadne da kukam, nikad se nećemo moći porediti sa velikim silama, koje iza sebe imaju pravu maÅ¡ineriju, ali uveren sam da bismo sa bar jednom sezonom odraÄ‘enom po „pe esu“ mogli da pokažemo koliko zaista vredimo, jer nije isto kada ste 15. ili recimo peti. Iako pojedine reprezentacije imaju ogromne budžete, verujem da bismo sa 50 hiljada evra po sezoni mogli da beležimo vrhunske rezultate.
Koliko Vam novca treba za sopstveni bob?
– Za to nam je neophodno dvadesetak hiljada evra, što mislim da nije nedostižno.
Osim Borisa i tebe, da li u Srbiji postoji još kandidata za pilota boba?
– Naravno da ima i siguran sam da bismo uz malo ozbiljniji rad u narednih nekoliko godina uspeli da proizvedemo i dobrog pilota i ostale Älanove posade – uveren je Vuk RaÄ‘enović.
NIGDE BEZ ASTRID
Poznavaoci prilika u srpskom bobu znaju da je u odlazećoj 2010. Vuk RaÄ‘enović oženio pilota ženske posade Australije Astrid Loh Vilkinson, sa kojom u vremenu kada nije takmiÄarska sezona živi u Brizbejnu. Iako su imali dovoljno vremena da tokom pauze skoknu do Australije i vrate se, RaÄ‘enovići su odluÄili da posete Beograd i na miru se upoznaju sa svim Äarima srpske prestonice.
Obzirom da nam je bilo jasno da je Boris imao veliki uticaj na odluku Vuka RaÄ‘enovića da postane pilot boba, zainteresovalo nas je kako se za ovaj sport odluÄila Astrid.
– Pa u školi je dobro igrala fudbal, što je njenog profesora jednog dana navelo da joj predloži da se okuša u bobu. Kada je videla da joj dobro ide, odmah je odabrala novi sport – otkrio nam je Vuk Rađenović.
POMOĆ MINISTARSTVA
Kako se sada finansirate?
– Do sada smo uglavnom sve radili sami, mada moram da priznam i ovom prilikom se zahvalim Ministarstvu sporta u Vladi republike Srbije i Olimpijskom komitetu Srbije, bez Äije podrÅ¡ke bi nam bilo joÅ¡ teže. Recimo ove godine Ministarstvo nam je uplatilo 15 hiljada evra, Å¡to nam je omogućilo da se takmiÄimo u trkama Evropa i Svetskog kupa. Bez njihove podrÅ¡ke teÅ¡ko da bismo bili u mogućnosti da se takmiÄimo u najjaÄoj konkurenciji.
DOBRO SA OKS
Obzirom da ste redovni uÄesnici ZOI, kakva je saradnja sa OKS?
– Ne mogu da se žalim. Iako su posle ZOI u Vankuveru svi zaboravili na nas, nedavno smo dobili poziv iz OKS da im predstavimo program rada, jer bismo kao mali sport trebali da uÄ‘emo u program finansiranja. Svestan sam da je situacija teÅ¡ka, ali ako OKS uspe da nam obezbedi, ono Å¡to nas kao Älanove treće grupe sleduje, vozilo za transport, sponzora i joÅ¡ neka sredstva bićemo na konju. Drago mi je Å¡to su nas pozvali i nadam se da ćemo uz njihovu i pomoć ministarstva sledeće godine biti u prilici da sve uradimo onako kako bismo želeli.