
U naredna tri meseca biće zavrÅ¡ena studija izvodljivosti za realizaciju izgradnje kabinske žiÄare - gondole u Beogradu, koja bi mogla da poÄne 2016. godine, izjavio je danas gradonaÄelnik Beograda SiniÅ¡a Mali.
„Želimo da Beograd ponudi novu atrakciju kako bi turisti mogli da uživaju u pogledu sa visineâ€, rekao je Mali nakon Å¡to je sa v.d. direktorom JP "SkijaliÅ¡ta Srbije" Dejanom Ljevnaićem u SkupÅ¡tini grada potpisao Protokol o saradnji na pripremi realizacije tog projekta.
Pored razvoja turizma, naveo je Mali, žiÄara od Novog Beograda preko Ade Ciganlije i MakiÅ¡a do KoÅ¡utnjaka, poboljÅ¡ala bi i javni prevoz i skratila verme potrebno da se stigne od Novog Beograda do KoÅ¡tunjaka.
GradonaÄelnik kaže da će radna grupa u naredna tri meseca raditi na studiji izvodljivosti i planskoj dokumentaciji trase neophodne za realizaciju projekta, kada će se izaći i sa procenom troÅ¡kova izgradnje i sa tim da li je projekat moguće izvesti.
Dodao je da je reÄ o projektu iz 2003. godine "koji želimo da obnovimo i vidimo ima li smisla raditi ga".
Prema njegovim reÄima, planirane su dve faze izgradnje žiÄare, tako da će prva faza biti od Novog Beograda, pored Å¡oping centra Delta siti, gde bi bila prva stanica, preko Ade Ciganlije do MakiÅ¡a, a potom od makiÅ¡ke strane do KoÅ¡utnjaka.
SiniÅ¡a Mali kaže da najveći svetski gradovi meÄ‘u kojima su London, Singapur, Rio de Žaneiro i drugi, umaju takve gondole koje su se pokazale ne samo kao efikasno prevozno sredstvo nego i velika turistiÄka atrakcija.
V.d. direktora JP "SkijaliÅ¡ta Srbije" Dejan Ljevnaić rekao je da je za to preduzeće velika Äast da uÄestvuje u jednom takvom projektu kao velikoj turistiÄkoj atrakciji koja će biti ekoloÅ¡ki prihvatljiva i rasteretiće saobraćaj u Beogradu.
Planirano je da kapacitet žiÄare, naveo je Ljevnaić, bude 3.000 putnika na sat, a biće prilagodjena i za bicikliste.
Navodeći da se nada da će projekat biti brzo realizovan, Ljevnaić je rekao da takve žiÄare postoje u gradovima regiona, navodeći Skoplje i Dubrovnik, gde su se pokazale kao pravi hit.
Ljevnaić kaže da JP "SkijaliÅ¡ta Srbije" ima iskustvo u tim poslovima, navodeći žiÄaru na Staroj planini za koju je rekao da radi odluÄno i da je prevezla nekoliko hiljada skijaÅ¡a.
         Izvor: skijalistasrbije.rs
--------------------------------------
Da li će Beograd posle 93 godine od prve ideje o izgradnji žiÄare, konaÄno, "vazduÅ¡nim tramvajem" premostiti Savu?
Ideja o izgradnji žiÄare stara je skoro ceo vek. Prvi projekat o mogućnosti povezivanja centra Beograda i Zemuna kabinskim sistemima izradila je 1922. zagrebaÄka firma "ÄŒavlina i Sladoljev". Å est godina kasnije predloženo je da se Kalemegdan i Zemun povežu preko Ratnog ostrva. Bilo je planirano da "vazduÅ¡ni tramvaj", kako je prozvan, polazi na svaka dva, a da putovanje do Zemuna traje pet minuta.
Malo je nedostajalo i da se pre deceniju sliÄna ideja realizuje. UraÄ‘en je generalni projekat prema kom je gondolom trebalo da se poveže KoÅ¡utnjak, preko autobusko-tramvajske okretnice na Banovom brdu, MakiÅ¡a i Ade, sa Blokom 44 na Novom Beogradu. Dužina trase bila je oko pet kilometara, sa pet predviÄ‘enih stanica. Po tom projektu trebalo je da se izgradi 27 stubova i depo za kapisle.
Kao i mnoge druge dobre ideje, i ova se pre 12 godina zapetljala u mrežu administracije i komplikovane birokratije.
Prema ranijim proraÄunima, izgradnja prve faze trajala bi oko Äetiri meseca i koÅ¡tala 3,8 miliona evra. Cena karte bi bila oko jednog evra, pa bi se povraćaj troÅ¡kova oÄekivao u prvih deset godina eksploatacije.
         Izvor: novosti.rs
Â