Utisci i Reportaže Orelle, FRA - Dve nove gondole do prevoja Cime Caron na 3200 m/nv

Orelle, FRA - Dve nove gondole do prevoja Cime Caron na 3200 m/nv

Orelle, FRA | 29.05.2020. | Skijanje.rs
Orel Caron 2020

U francuskom ski domenu 3 Doline (3 Vallees) se neprestalno ulaže u novu infrastrukturu.
Francuska kompanija koja upravlja skijalištem Orelle, STOR (Societe des Telepherikues d'ORelle) je još 2019. počela sa radovima na izgradnji - zameni stare "3 Vallees Express" gondole koja izvlači skijaše na jedinstveno skijalište Orelle-Val Thores, odnosno ski domen 3 Doline.

Nakon pauze zbog Covid-19 virusa, ubrzano se nastavlja sa radovima. I ne samo na zameni stare "3 Vallees Express" novom TCD Orelle gondolom, nego i na izgradnji još jedne nove (TCD Orelle - Caron) koja će u nastavku ići do vrha Cime Caron na 3.200 m/nv. Obe instalacije su najnovije Doppelmayr varijante D-Line, sa kabnama sa 10 sedišta. Nove kabinske žičare će omogućiti da se brže (7 m/s) i udobnije iz četvrte doline (kako Orelle još nazivaju) stigene do centra Val Thorensa. To će sada lako moći i neskijaši a leti i pešaci. Investicija je vredna 40 miliona evra.

Stara "3 Vallees Express" gondola ima teorijski kapacitet od 1250 osoba na sat, dok je to u praksi 800 osoba na sat, što često uzrokuje čekanja bilo na gornjoj ili donjoj stanici. Nova TCD gondola Orelle sa kabinama sa 10 sedišta bi imala kapacitet 2.500 osoba na sat, što bi znatno povećalo apsorciju, odnosno smanjio čekanje i povećao fluidnost za ovaj ulaz iz Otelle-a u ski domen 3 Doline.

U planu je bilo da sve bude spremno do decembra 2020. Nakon pauze zbog Covid 19 pojavljuju se i lošije prognoze da će se završiti prva gondola iz samog naselja Orelle (880 m/nv) do mesta Plan Bouchet (2.350 m/nv). Druga gonola u nstavku preme prevoju Cime Caron (3.200 m/nv) će se završavati tek tokom leta 2021. a za tada će verovatno ostati i izgradnja višespratne garaže u Orelle-u. Pratićemo razvoj situacije...

Orele je poznata francuska skijaška destinacija ljubiteljima skijanja iz Srbije i okruženja. Naime to je najpovoljnija opcija za skijanje u Val Thorensu - 3 Doline. Smeštaj u mestu Orelle je znatno jefriniji od smeštaja u samom Val Thorensu, a skija se  na tom istom vrhunskom skijalištu. Osnovni kompromis je što smeštaj u Orelle-u podrazumeva i da mora da se vodi računa o povratku na kraju skijaškog dana, odnosno o radnom vremenu gondole "3 Vallees Express" kojom mora da se vraća nazad u mesto. Zbog toga iz Orelle-a nije baš pogodno skijati i ostala skijališta iz domena 3 Doline, jer ako se zakasni vrlo skupo će koštati kraj dana. Jedini način za povratak iz Val Thorens-a je taksi, putem dugim 140 km!

Pomenuta stara Pomina gondola "3 Vallees Express" otvorena je davne 1995. godine. Ona iz Orelle-a na 890 m/nv izvlači skijaše do Plan Bouchet-a na 2.350 m/nv gde i počinje skijalište. Radi se o gondoli u kojoj u stojećem položaju može da preveze do 12 osoba u vožnji koja traje oko 15 minuta.

Ova gondola iz mesta Orelle povezuje dolinu Morijen (Maurieene) i autoput koji prolaz kroz nju (tunel Frejus je udaljen 10-tak km) sa Val Thorensom. U tom smislu, cilj je da se stvori strateška osovina koja će efikasno povezati ove dve tačke kako zimi tako i leti i biće podjednako lako dostupna kako skijašima tako i pešacima.

Od strane Val Thorensa već postoje tri instalacije, kabinske TCD8 gondole "Carin" i "Caron" a zatim u nastavku telepherikue TPH "Cime Caron" kojim se stiže do istoimenog prevoja na 3.200 m/nv. Sve tri navedene instalacije umaju svoje polazno-izlazne stanice u jednoj istoj zgradi, čime se tokom prelaske iz jedne u drugu instalaciju ne izlazi napolje.

Dve nove instalacije sa strane Orelle-a takođe će na Plan Bouchet-u imati jedan objekat u kojem će se nalaziti izlazna stanice jedne i polazna stanica druge gondole. Takođe će na isti način na samom prevoju Cime Caron 3.200 m/nv biti povezana nova instalacija gondole "Orelle-Caron" sa telepherikue gondolom "Cime Caron". Tu na vrhu će biti obnovljen panoramski restoran koji će biti u središtu ove nove letnje / zimske ponude.

U samom mestu Orelle, biće dosta promena. Polazna stanica nove kabinske gondole će biti veoma impresivna. Biće u blizini postojeće, na parkingu sa druge strane puta. Uz nju će biti izgrađeno puno pratećeg sadržaja, ali i zatvorena parking garaža u 4 novoa. Još jedan element koji se pominje bez puno detalja je moguća i nova autobuska stanica.

Prilikom zahteva za dobijanje dozvole za izgradnju, investicija je pravdana i transportnom funkcijom, pogotovo tokom velikih gužvi vikendom kada je smena turista. Važeća logika se odnosi pre svega na dnevne skijaše. Verovatno neće biti popularno (mada je ralno moguće) da i skijaši sa prtljagom (koferima i ski opremom) prelaskom 7 žičara iz jedne u drugu stignu iz Orelle-a u centar Val Thorens naselja i obratno. A i kada stignu u Val Thorens, očekuje ih i prevoz šatl busom do hotela ili rezidencije. Malo ko veruje da će ovo zaživeti, međutim, to ne znači da se to neće i dogoditi.

Telepherikue TPH "Cime Caron" je tokom sezone 18/19 prestao sa radom zbog oštećenja glavnog kabla koji je u međuvremenu zamenjen i sada je instalacija operativna.

Karakteristike gondole Orelle:
Proizvodac: DOPPELMAIR
Tip: D-LINE kabina za deset osoba
Horizontalna dužina trase: 4930 m
Visinska razlika: 1462 m
Pogonska stanica: gornja
Stanica za zatezanje: donja
Broj stubova: 27
Linija uspona: jedan pravac
Kapacitet: 2500 sk/h
Brzina: 7 m/s max
Radni uslovi: 100% kapaciteta pri podizanju i spuštanju
Nadmorska visina donje Orelle stanice G1: 890 m
Nadmorska visina gornje Plan Bouchet stanice G2: 2352 m

Karakteristike gondole Orelle-Cime Caron:
Proizvodac: DOPPELMAIR
Tip: D-LINE kabinska kabina za deset osoba
Horizontalna dužina trase: 2180 m
Visinska razlika: 822 m
Pogonska stanica: gornja
Stanica za zatezanje: donja
Broj stubova: 16
Linija uspona: jedan pravac
Kapacitet: 2500 sk/h
Brzina: 7 m/s max
Radni uslovi: 100% kapaciteta pri podizanju / 50% kapaciteta pri spuštanju
Nadmorska visina donje Plan Bouchet stanice G1: 2352 m
Nadmorska visina gornje Cime caron stanice G2: 3.174 m

Skijaši su i do sada sa prevoja Cime Caron na 3.200 m/nv mogli da se spuste do Plan de Boucheta u sekturu Orelle crnom-teškom ski stazom "Combe Rosael". Kako bi ova veza bila dostupna i manje veštom skijašima, u planu je i izgradnja nove crvene ski staze. Sa pravoja skijaši bi krenili u vožnju pre par godina uređenom ski stazom "Cime", ali bi ubrzo kroz tunelski prolaz izašli na stranu prema Orelle-u gde bi u nastavkom manje zahtevnom stazom stigli do već poznate staze "Maureenais"e kojom bi nastavili spuštanje prema Plan de Bouchetu na 2.350 m/nv kao najnižoj tački do koje može da se stigne u sektoru Orelle i gde je glavna raskrsnica žičara koje odatle podižu za dalje skijanje ili se kabinskom gondolom vraća nazad u mesto Orelle.

 

Komentari