
U Švajcarskoj je inače veoma zastupljena zupčasta železnica koja omogućava kretanje vozova po strmim planinskim padinama.
"Bernina Express" je voz koji povezuje Nur ili Davos u Švajcarskoj sa Posiavom i Tiranom u Italiji. Taj voz nije pravi ekspres, s obzirom na to da vožnja ovom linijom traje dva i po sata, a voz saobraća brzinom od 36 kilometara na čas.
Ovom linijom idu vozovi kojim upravlja železnička kompanija "Rhaetian", a linija je uvrštena 2008. u Uneskovu listu zaštićene svetske baštine.
Širina koloseka na celoj trasi je 1.000 milimetara i voz prelazi preko 196 vremešnih mostova, 55 tunela i prevoja na visini od 2.253 metara, objavljeno je u informativnom listu Železnica Srbije "Pruga".
Voz prolazi kod mesta Rajšenau, gde se spajaju gornja i donja Rajna, i ide ka mestu Tuzis, čije litice najvaljuju vrtoglave pejzaže i čuveni vijadukt "De Solis" dugačak 42 metra, a u dnu ponora dubokog 89 metara zeleni se reka Albula.
Ova trasa je dobro povezana autobuskim linijama iz mnogih turističkih mesta.
Voz se sastoji od panoramskih vagona u kojima se može uživati u divnim alpskim predelima. U vagonima se nalaze mini barovi sa hranom i pićem, kao i prodavnica suvenira, a karta za ovo putovanje se uglavnom mora rezervisati ranije.
U Švajcarskoj postoji i "Glacier Express" koji takođe idu brzinom od 36 kilometara na čas. Ta vožnja od Sent Morica do Zermata u dužini od 275 kilometara traje više od sedam sati i voz ide preko 291 mosta, kroz 91 tunel i penje se do poznatog prevoja u švajcarskim Alpima - Oberalpa na 2.044 metra visine. Karta za vožnju u jednom smeru za prvi razred košta 147 evra, a za drugi razred 89 evra.
(Tanjug)