Saveti Automobilom na skijanje Autom na skijanje - Krovni kofer

Autom na skijanje - Krovni kofer

Roof rack Inspiration Menu item v2

Transportovanje opreme za uživanje na snegu i zimskim sportovima uz standardni prtljag može da bude vrlo zahtevan zadatak. Za razliku od letnjeg putovanja zimi su potrebne glomaznije stvari, od odeće i obuće do skija i skijaške opreme.

U slučaju da vaš auto nema dovoljno veliki prtljažni prostor za sve putnike, prtljag i opremu koju nameravate da ponesete na zimovanje, moraćete da pribegnete rešenjem u vidu dodatnih prtljažnih kapaciteta.

Ako ne želite da se odreknete bilo kog dela prtljaga, a često putujete automobilom na duži vremenski period, najpraktičnija solucija je kupovina krovnog kofera. Kako da izaberete kofer koji odgovara vašem automobilu i vašim prohtevima?

Naravno, prvo o čemu treba da razmišljate je šta želite da stavite u njega? Da li će to da budu kraće, a šire stvari, duge i uske ( skije, na primjer) ili i duge i široke. Na taj način ćete odrediti koji oblik kofera vam treba.

Preporuka je da se odlučite za najveći kofer koji možete da priuštite, ali pri tom treba da vodite računa o ograničenjima koja nameće vaše vozilo. Ovo ne zavisi uvek od veličine automobile, već od toga gde su postavljeni krovni nosači. Osim toga, ako se vrata gepeka podižu visoko, ona će se sudarati sa koferom. Čak ni neki veliki terenci nemaju dovioljno prostora između nosača i vrata gepeka kad su ona u podignutom položaju. Generalno pravilo je da, ako želite da ponesete skije u koferu, ali imate takva vrata prtljažnika, treba da izaberete najkraći kofer u koji skije mogu da se smeste. 

Zapremina kofera se meri u litrima, kao i zapremina prtljažnika vozila. Tipični kapacitet manjeg kofera je 370 litara, 440 do 480 litara za najpopularnije kofere srednje veličine, a najveći koferi imaju i preko 600.

Budite oprezni i kad je u pitanju dozvoljena nosivost. Koferi obično primaju 50 ili 75 kg, ali i poprečni krovni nosači moraju da budu usklađeni sa težinom kofera.

Druga važna stvar na koju treba da obratite pažnju je oblik kofera. Krovni “prtljažnici” toliko narušavaju aerodinamiku vozila da mogu da povećaju potrošnju goriva za 20- 30 odsto i da na taj način znatno olakšaju vaš džep. Osim toga, koferi koji nemaju dobru aerodinamiku mogu znatno da utiču na udobnost putovanja povećavajući nivo buke i vibracije.

Većina kofera renomiranih proizvođača je izrađena od visokootporne dvoslojne ABS plastike, čija spoljašnjost ni pod vremenskim uticajima ne bledi. Razlike treba tražiti na drugom mestu, kao što je sistem kačenja na krovne nosače.

Najnoviji modeli imaju specijalne hvataljke koje obuhvataju krovni nosač i olakšavaju kačenje, i sa takvim koferima je moguće voziti i na autoputu bez ograničenja brzine. Standardni način kačenja dozvoljava kretanje maksimalnom brzinom od 120 km/h.

Takođe, postoji i razlika u otvaranju kofera. Najpraktičniji su oni koje možete da otvarate sa obe bočne strane, što je naročito pogodno za vozila veće visine, jer ne morate da nadskačete na auto da bi dohvatili stvari iz drugog dela kofera. Koferi koji se otvaraju sa zadnje strane su generalno dosta manji, i kod njih su brave za zaključavanje sa zadnje strane, što je u redu kada možete da ih dohvatite, ali to može da bude problematično kod duže limuzine.

Bezbednost savremenih kofera je na dosta visokom nivou, jer ima nekoliko bravica, tako da u sezoni skijanja nema potrebe za preventivnim skidanjem kofera. 

Cene zavise od dizajna
Cene krovnih kofera u okviru određenog ranga proizvoda zavise pre svega od dizajna i finalne obrade. To pokazuje podatak da najjeftiniji krovni kofer proizvođača Thule, model Box Ocean 780, ima zapreminu od 420 litara, a košta 380 euro, dok je kofer Dynamic 800 sa zapreminom od 320 litara, dvostruko skuplji. Cene idu na preko 1.100 eura, koliko košta Thule Box Excellence. U cenu ne ulaze dodtani montažni elemenati koje čine šipka i stope nosača.

Teški prtljag u gepek
Auto pod punim opterećenjem ne reaguje na kočenje, ubrzanje ili skretanje onako kako biste to očekivali u normalnim uslovima. Preveliki utovar, posebno kad je na krovu postavljen dodatni prtljag, čini da se centar gravitacije (težište) pomera prema gore. Ovo utiče na stabilnost vozila, jer ga je tada u krivinama teže držati pod kontrolom. Zato najteži prtljag treba da bude u gepeku i to odmah iza naslona sedišta, a ukupna težina prtljaga ne bi smela da prekorači maksimalnu dozvoljenu nosivost vozila. Prtljag treba da bude složen samo do gornje ivice naslona zadnjeg sedišta, a ako hoćete da koristite i prostor iznad te ravni, putnički prostor bi morao da bude odvojen mrežom, da u slučaju naglog kočenja ne bi došlo do povređivanja putnika prtljagom. Skije, klizaljke ili snoubord je najbolje smestiti u krovni kofer ili na specijalne nosače za skije. Tamo treba ubaciti glomazne i laganije stvari.

Skije mogu i same
Prevoz skija u samom vozilu nikada nije dobro rešenje. Ako vam pri pakovanju prtljaga samo skije predstavljaju problem, možete da se odlučite i za kupovinu specijalnih krovnih nosača.

Moderni sistemi ove vrste se vrlo jednostavno montiraju, a na njima su skije sigurne i nema bojazni od bilo kakvih oštećenja. Na tržištu postoje različiti tipovi, od onih sa aerodinamičnim dizajnom sa brojnim funkcijama i visokom cenom, do onih jednostavnijih, pristupačnijih verzija za kraća putovanja.

Sigurni i stabilni nosači skija koji se jednostavno montiraju, i na njih se skije lako kače i skidaju, prikladni su i za jaku zimu i snežne oluje.


       Izvor: vijesti.me,   prokom.me - Thule 

 


Srodne strane
prevojjaramm
Automobilom na Kopaonik

Problem parkiranja u turističkom centru Kopaonik je veoma veliki. Iako su projektovana i izgrađena parkirališta, u zimskim uslovima parkiranje je prilično otežano,...

kopputnipravci
Putni pravci do Kopaonika

Dok vozite prema Kopaoniku, jedva čekajući da osetite skije pod nogama, prolazite pored mnogo znamenitih, istorijskih i uopšte zanimljivih mesta. Uz ovaj...

voznjazimska1
Automobilom na skijanje

Oni koji se zimi uglavnom koriste automobilom za gradsku vožnju i vožnju po relativno očišćenim i solju posutim putevima, treba da budu...

voznjazimska2
Mali zimski saveti

    Lošije vremenske prilike, kiša, sneg, poledica i magla nalažu posebnu pripremu vozila i način vožnje u zimskom režimu saobraćaja. Evo nekoliko...

voznjazimska4
Zimski uslovi vožnje

Nepovoljne vremenske prilike zahtevaju od vozača veću opreznost za volanom, vožnju smanjenom brzinom prilagodjenom uslovima na putu, kao i dobru pripremu vozila za...

voznjazimska3
Vožnja na snegu

Imajte u vidu da je dodirna površina vaše gume i podloge veličine dlana, pa je zato odabir pravog zimskog pneumatika veoma važan. Da...

voznjazimska8
Priprema vozila za zimu

Da bi smo, koliko je to moguće, umanjili neprijatnosti koje nam zima sprema, o njoj treba na vreme misliti i za...

voznjazimska6
Sigurno i po snegu i po ledu

Zima je uveliko počela, ali još uvek nije pokazala svoje pravo lice. Bez obzira na to, prvi snegovi na putevima u Srbiji...

voznjanasnegu300
Zašto zimske gume?

Da biste zaštitili sebe, svoju porodicu, automobil i sve učesnike u saobraćaju morate imati zimske gume. Zimi je broj saobraćajnih udesa 6...

GEPEK
Nosači skija za automobil

*NOSAČ SKIJA povećava potrošnju goriva!* Prilikom putovanja automobilom do ski centra, skije su uglavnom učvršćene u razne tipove krovnih nosača (gepeka). Zavisno od...

auto oprema za sneg foto m.metlasf
Kako se postavljaju lanci za sneg

U ekstremnim zimskim uslovima očekujte neočekivano i znajte da dobra priprema za svako putovanje i najveći oprez u vožnji moraju biti na...

Your Car Out of the Snow 4 600x400
Zagrevanje auta za zimsku vožnju

Skoro svi znaju za pravilo da je zimi motor potrebno „zagrejati“ barem deset minuta pred polazak. Neki osporavaju, tvrdeci da je u...