
Pomoćnica ministra trgovine, turizma i telekomunikacija Renata Pindžo saopÅ¡tila je na EIAT konferenciji u Novom Sadu, da je Vlada Republike Srbije u Äetvrtak, 17. novembra, usvojila Strategiju razvoja turizma Srbije za period od 2016. do 2025. godine.
- Strategija ima dosta precizan akcioni plan i podeljena je u dve celine – dva petogodiÅ¡nja mandata, kako bismo mogli na vreme dejstvovati u smislu budućih promena, imajući u vidu iskustvo sa prethodnom Strategijom, koja je doneta kada su se deÅ¡avale dramatiÄne promene u tehnoloÅ¡kom i finansijskom smislu – rekla je Pindžo.
Strategijom su kao prioritetni turistiÄki proizvodi Srbije izdvojeni: MICE i poslovna putovanja, planine i jezera, kratki gradski odmori (city break), zdravstveni turizam, kružna putovanja, nautiÄki turizam, dogaÄ‘aji, specijalna interesovanja, ruralni i tranzitni turizam.
Definisano je i 18 kljuÄnih turistiÄkih destinacija u Srbiji: 1. Beograd, 2. Novi Sad, FruÅ¡ka gora i Sremski Karlovci, 3. Subotica, Palić i Potisje, 4. TuristiÄka regija zapadne Srbije, 5. Kopaonik, 6. Kragujevac i Pomoravlje, 7. VrnjaÄka Banja, 8. Sokobanja, 9. Podunavlje – Gornje, Srednje, Beograd-Novi Sad, Donje Podunavlje, 10. AranÄ‘elovac i Topola, 11. Golija, Novi Pazar i Ivanjica, 12. DivÄibare i Valjevo, 13. NiÅ¡ i NiÅ¡ka Banja, 14. Vlasina, Vranje i Vranska banja, 15. Stig i KuÄevske planine, 16. Banat i VrÅ¡ac, 17. Stara planina, 18. Podrinje.
- Neke od ovih destinacija su već uveliko na tržiÅ¡tu, dok ostale treba razvijati dodatnim ulaganjima i podsticajnim merama – izjavio je za "TuristiÄki Svet" prof. dr Slobodan Unković, zamenik predsednika Nacionalnog saveta za razvoj turizma Srbije, koji je radio na izradi nove Strategije.
Strategijom se predviÄ‘a da će broj noćenja u Srbiji od zabeleženih 6,1 miliona u 2015. porasti na 9,6 miliona u 2020, a do 2025. - 14,8 miliona. OÄekuje se i da će uÄešće inostranih turista u ukupnom broju noćenja u Srbiji u 2020. biti 45 odsto, a 2025. godine 55%. TakoÄ‘e, Strategija predviÄ‘a da će devizni prihod od turizma u 2020. godini iznositi oko 2,5 milijardi ameriÄkih dolara, a u 2025. Äak 5 milijardi.
- Uz pretpostavku da se obezbedi adekvatno investiranje, mi smo u Strategiji predvideli i 5.000 novih ležaja u hotelskom smeÅ¡taju do 2020, a u periodu od 2020-2025. negde oko 3.000, Å¡to je ukupno 8.000 novih hotelskih ležaja – otkriva Unković, dodajući i da se tokom narednih devet godina oÄekuje rast uÄešća turizma u bruto domaćem proizvodu (BDP), koje, ukljuÄujući sve delatnosti povezane sa turizmom, trenutno iznosi 6,5%, a koje bi moglo da bude 9,61% u 2020. i 12,5% u 2025. godini.
         Izvor: TuristiÄki Svet
Â