
Svake godine sve viÅ¡e domaćih i stranih turista svoje odmore provodi na planinama u Srbiji, posebno na Kopaoniku, Zlatiboru i Staroj planini, Å¡to je odliÄan pokazatelj da su se ulaganja u ove ski centre isplatila. Od poÄetka sezone na ove tri planine zabeležen je rekordan broj skijaÅ¡kih dana po jediniÄnom ski pasu – Äak viÅ¡e od 330 000.
“U proteklim godinama JP SkijaliÅ¡ta Srbije sistemski su investirala u infrastrukturu i kapacitet Kopaonika, Tornika na Zlatiboru i Stare planine, Å¡to je rezultiralo povećanjem posećenosti i privlaÄenjem novih turista. Na samom poÄetku sezone zabeležena je viÅ¡e nego duplo veća prodaja ski karata u odnosu na proÅ¡lu sezonu, a oboreni su i rekordi posećenosti - viÅ¡e od 7 hiljada skijaÅ¡a u jednom danu na Kopaoniku i 1500 skijaÅ¡a na Staroj planini i na Tornikuâ€, izjavio je Dejan Ljevnaić, generalni direktor JP SkijaliÅ¡ta Srbije i dodao da su postignuti rezultati i ostvareni prihod, koji je ove godine ostvaren do poÄetka marta, veći nego za celu proÅ¡lu godinu.
“NaÅ¡ plan je da nastavimo sa ulaganjima u ski centre, kako bi bili Å¡to konkurentniji u odnosu na velike evropske ski centre, Å¡to svakako doprinosi razvoju turizma u Srbiji i privlaÄenju Å¡to većeg broja turista iz zemlje i inostranstvaâ€, naglasio je Ljevnaić.
SkijaliÅ¡ta Srbije su pored ulaganja u skijaÅ¡ku infrastrukturu, modernizaciju žiÄara, ureÄ‘enju staza, posebnu pažnju posvetila afirmaciji skijanja, pa su tako ove sezone organizovane brojne promotivne akcije, a sa opÅ¡tinama u okruženju ski centara, potpisani su ugovori o besplatnom skijanju za osnovce i srednjoÅ¡kolce.
“Cilj nam je da stvorimo nove skijaÅ¡ke generacije, buduće Å¡ampione. Radimo na tome da deca zavole skijanje i da se bave sportom. I ove godine uÄestvujemo u organizaciji velikih sportskih dogaÄ‘ja kao Å¡to su Balkan Evropa kup, nedavno održan na Staroj planini, ili FIS trka na Tornikuâ€, istakao je direktor SkijaliÅ¡ta Srbije i dodao da ovo preduzeće radi na tome da Srbija bude domaćin nekog velikog takmiÄenja.
Razvojem ski centara i planina kao turistiÄkih destinacija, prema reÄima Dejana Ljevnaića, ne samo da se otvaraju nova radna mesta i privlaÄe na desetine hiljada turista, već se razvijaju i ostale grane privrede. Â
“Izgradnjom i popularizacijom planinskih destinacija kao Å¡to je Stara planina, vraća se život u obližnje gradove. Mladi nalaze posao, povećavaju se prihodi lokalnih samouprava, obnavlja se putna infrastruktura, a samim tim se poboljÅ¡ava i kvalitet života†naglasio je Ljevnaić i dodao da je turzam jedna od pokretaÄkih snaga Srbije.