
Dugo se Äekalo, pripremalo, a desilo u subotu, 5. septembra 2015. godine, u vreme održavanja manifestacije „Dani vrganja", u vili RaÅ¡ka na Kopaoniku. Toga dana potpisan je inicijalni, ali istorijski dogovor o osnivanju TuristiÄke regije Kopaonik. Potpisnice sporazuma su opÅ¡tine VrnjaÄka Banja, Brus, RaÅ¡ka, KurÅ¡umlija i grad Kraljevo, sa ciljem razvoja i unapreÄ‘enja turizma ovog kraja.
- Poslednje dve-tri godine razgovaramo o osnivanju regije, s obzirom da smo postali svesni da Kopaonik, VrnjaÄka Banja ili KurÅ¡umlija, zajedno mogu biti za turiste interesantnije turistiÄko tržiÅ¡te. Mi smo, kao predstavnici susednih opÅ¡tina koje gravitiraju prema podruÄju Kopaonika, odluÄili da tržiÅ¡tu ponudimo zajedniÄki proizvod nazvan TuristiÄka regija Kopaonik i da se zajedniÄki pojavljujemo na turistiÄkom tržiÅ¡tu - izjavio je tim provodom Radenko Cvetić, direktor TuristiÄko-sportske organizacije RaÅ¡ka i naglasio da pomenute opÅ¡tine nisu posebna turistiÄka destinacija, već jedna kompleksna celina.
- I do sada smo imali zajedniÄke nastupe na sajmovima, delili zajedniÄki propagandni materijal... Ubuduće će se ovim aktivnostima dodati nove, u želji da turisti produže svoj boravak u naÅ¡oj regiji, koji je do sada iznosio 3,7 dana za stranog, 4,2 dana za domaćeg gosta. Poenta je pružanje mogućnosti aktivnog odmora i turistiÄke ture u trajanju od pet-Å¡est-sedam dana, nasuprot dosadaÅ¡nje prakse prema kojoj su turisti koji su doÅ¡li u VrnjaÄku Banju sve vreme provodili iskljuÄivo u VrnjaÄkoj Banji. Nismo im davali opciju da svoj odmor provedu onako kako oni želeli, aktivno, sa mnogo viÅ¡e sadržaja i mogućnosti za videti, recimo da dva dana provedu u VrnjaÄkoj Banji, isto toliko na Kopaoniku, jedan dan u KurÅ¡umliji ili obrnuto. A za tih nekoliko dana da imaju jedinstvenu mogućnost da uživaju u raznovrsnoj ponudi turistiÄke regije Kopaonik i da potom, u nekom budućem vremenu, ponovo doÄ‘u na destinacije koje ih posebno interesuju - objasnio je naÅ¡ sagovornik.
Tako bi na nekoj manifestaciji, u koju je organizaciono ukljuÄena jedna ili dve opÅ¡tine, mogle biti ukljuÄene svih pet, i omogućiti vikend u nekom od mesta iz turistiÄke regije Kopaonik.
Svi predstavnici ovih opÅ¡tina su svesni da sa kompleksnim turistiÄkim proizvodom, kao Å¡to je planinski turizam, banjski turizam, kulturno nasleÄ‘e, vinski turizam, manifestacioni turizam, na tržiÅ¡te izlaze sa ponudom od 100.000 kreveta, a ne sa 10.000, 15.000 ili 100, kao Å¡to je do sada bio sluÄaj. Potpisnici ove inicijative takoÄ‘e su svesni da nisu konkurencija jedni drugima, već partneri u bitci za kvalitetniju turistiÄku ponudu, a samim tim i za veći broj turista.
Ovo je samo prvi korak ka željenom cilju, predstoji verifikacija dogovora i potvrÄ‘ivanje akta u viÅ¡im instancama, donoÅ¡enje Statuta, dogovor o naÄinu finansiranja itd.
Gospodin Cvetić je gaglasio da je važno da se krenulo sa ovakvom inicijativom i da se iskreno nada da će biti više opština koje će naći interes da se odvaže na ovakav korak.
    Izvor, foto: www.topsrbija.com
Â