
Kategorije
Povezane strane
Drugi Samit planinskih centara Centralne Evrope – MoReSCE poÄeo je u ponedeljak, 10. septembra, na Zalatiboru, sa ciljem da definiÅ¡e platforme za održivi razvoj planinskih centara, i to kroz održivi razvoj i planiranje, investicije, podsticaje i javno-privatna partnerstva, kao i marketing i brendiranje planinskih centara. Tokom drugog dana panela, akcenat je stavljen na razmenu znanja i iskustava uÄesnika, sa ciljem boljeg i bržeg razvoja ove oblasti turizma. MeÄ‘u govornicima naÅ¡li su se veoma važna imena iz Srbije i inostranstva iz privatnog, javnog sektora, planinskih centara, lokalnih turistiÄkih organizacija, nevladinih organizacija, kao i predstavnici ski industrije iz Italije, Austrije, Å vajcarske, Francuske, SlovaÄke, Hrvatske i Slovenije.
Na samitu su glavne teme promovisanje planinskih centara Centralne Evrope, planiranje i dizajn planinskih centara, stvaranje održivih platformi za budućnost i pokazivanje uspeha, projekti EU za razvoj planinskih centara, kao i investicione mogućnosti i izazovi.Direktor Javnog preduzeća SkijaliÅ¡ta Srbije Dejan Ćika rekao je da je ova konferencija od izuzetnog znaÄaja, jer se kroz razmenu iskustava unapreÄ‘uje saradnja i pronalaze reÅ¡enja za probleme sa kojima se svi oni koji se bave turizmom Å¡irom Evrope suoÄavaju.
“Poznato je da je turizam kao privredna grana jedan od glavnih finansijskih pokretaÄa države. Razvojem ski centara i planina kao turistiÄkih destinacija, ne samo da se otvaraju nova radna mesta i privlaÄe desetine hiljada turista, već se razvijaju i ostale grane privrede.
Svih ovih godina ulagali smo u planinske centre kako bismo postigli najviÅ¡e standard. Kopaonik je zahvaljujući tome postao najtraženija skijaÅ¡ka destinacija u ovom delu Evrope, a Zlatibor obara sve rekorede posećenosti kako leti, tako i zimi. Stara planina, kao prva greenfield turistiÄka investicija u zemlji, predstavlja jednu od destinacija za ozbiljnim potencijalom za dalja ulaganjaâ€, rekao je Ćika.Predsednik skijaÅ¡kih centara Slovenije Ernest KovaÄ rekao je da je dosadaÅ¡nji koncept skijaÅ¡kih centara nedovoljan već da je neophodno da se uspostavi takva infrastruktura da planinski centri rade 365 dana u godini. “Ono Å¡to se sada radi na Kopaoniku i Zlatiboru, unapreÄ‘enje i ulaganje u letnje sadržaje je ono Å¡to je trend i Å¡to se radi u celom svetuâ€, rekao je KovaÄ.
ÄŒlan borda MeÄ‘unarodne ski patrole Luka Sardeli rekao je da je ovaj Samit veoma važan, jer spasioci iz cele Evrope imaju mogućnost da iznesu iskustva sa kojima se susreću. “Veoma nam je važno da unapredimo naÄin na koji će se skijaÅ¡ima pružati najbolja moguća pomoć na skijanju i ova razmena iskustava je dragocenaâ€, rekao je Sardeli.
Predstavnik austrijske kompanije Doppelmyer Majkl Biterl rekao je da njhova kompanija odliÄno poznaje srpsko tržiÅ¡te, jer su na Kopaoniku od 2003.godine. “Od tada do danas, naÅ¡a kompanija je izgradila viÅ¡e od 17 skijaÅ¡kih instalacija. Smatramo da je Srbija veliki potencijal Å¡to se same skijaÅ¡e industrije tiÄeâ€, rekao je Biterl.
Direktor izvoza kompanije Leitner Dominik Bosio istakao je da je važno da se pokaže koliko je tehnologija važna i koliko može da doprinese razvoju planinskih centara, turistiÄkih destinacijakao i za gradski prevoz. “Ulaganje u planinske centre koje iz godine u godinu raste u Srbiji je veoma osetno i smatramo da je ovo za nas veoma zanimljivo tržiÅ¡teâ€, kazao je Bosio.
Samit planinski centara Centralne Evrope MoReSCE traje do srede, 12.septembra u hotelu Mona na Zlatiboru.