
Jahorina proživljava svoju bajku! Iz sna uspavanu lepoticu Jahorinu je probudilo njeno novo rukovodstvo na Äelu sa direktorom Dejanom Ljevnaićem i pokazalo da je sve moguće. Nova pozitivna energija i prelep planinski ambijent opiju sve koji doÄ‘u na Jahorinu da uživaju u zimskim sportovima, Å¡etnji, u Äistom vazduhu, ali i dobrom provodu.
Intervju Dejana Ljevnaića, direktora OC Jahorina dnevnom listu Blic.
Foto: Aleksandar Aresenović
Jahorinu u februaru ove godine oÄekuju Zimske olimpijske igre za mlade EYOF, a joÅ¡ od Olimpijskih igara 1984. godine nije niÅ¡ta toliko znaÄajno uraÄ‘eno za Jahorinu kao Å¡to je realizacija projekta izgradnje sistema za veÅ¡taÄko osnežavanja. Ovaj sistem predstavlja garanciju za sneg i najmanje 120 skijaÅ¡kih dana u sezoni. Na danaÅ¡nji dan već su ostvarena 44 skijaÅ¡ka dana u sezoni 2018/2019, Å¡to daje skijaÅ¡ima uverenje da su ove tvrdnje opravdane.
Skijaši su najzahtevnija kategorija turista, kako uspevate da zadovoljite ukuse i potrebe svakog skijaša?
- Moj tim i ja imamo iskustva u ovom poslu i skijaÅ¡kom biznisu preko 10 godina i tokom svog rada izuÄavamo potrebe i zahteve skijaÅ¡a, pratimo izveÅ¡taje svetskih ski-analitiÄara i uÄestvujemo na skupovima sa ovom temom. One se vremenom menjaju, mi se prilagoÄ‘avamo promenama i pratimo trendove svetskih skijaÅ¡kih centara, ali ono Å¡to je uvek na prvom mestu i Å¡to je najvažnije svakom skijaÅ¡u su besprekorno ureÄ‘ene staze dobro uvezane sistemom žiÄara i ski-liftova. I upravo smo prvo to uradili na Jahorini, skoro sve staze smo rekonstruisali i izgradili nove blage, Å¡iroke skijaÅ¡ke staze po FIS standardima i pokrili ih najboljim veÅ¡taÄkim osnežavanjem na svetu. Tako da sada Jahorina važi za skijaliÅ¡te sa najboljim odnosom cene i kvaliteta jer za najjeftiniji ski-pas u regionu možete uživati na 40 km odliÄno pripremljenih staza sa najboljom podlogom, odnosno meÅ¡avinom prirodnog i veÅ¡taÄkog snega. Pored toga, za poÄetnike smo otvorili naÅ¡u ski-Å¡kolu i tri ski-vrtića potpuno opremljena sa ski-trkama, tjubingom, deÄjim gradom, u kojem deca i poÄetnici mogu lako i sa uživanjem da savladaju svoje prve skijaÅ¡ke korake.
Kao što ste rekli, skijaši su najzahtevnija kategorija i traže potpun ugođaj, tako da ne okrećemo glavu ni od jednog problema, pa smo se pozabavili i uređenjem izvan samog skijališta, uredili prilaz planini, povećali broj prodajnih mesta i uveli nove lokacije, uredili i automatizovali parkinge, tako da svi koji dođu mogu da parkiraju svoj auto i da odmah krenu na stazu, što ne postoji ni u jednom skijalištu u Evropi ni u okruženju. Utvrđeno je da su skijaši grupa ljudi koja najviše koristi smart telefone, pa smo tako napravili aplikaciju „OC Jahorina“, gde se mogu blagovremeno informisati o svim novinama, radu skijališta, ali iskoristiti i SOS telefon ukoliko zatreba.
Kako znate da radite prave poslovne poteze, koje parametre pratite? Ovakav posao ne opravdava zastoj, kako uspete da uvek pravovremeno odreagujete?
- Prvo pratim rezultate poslovanja i broj i strukturu skijaÅ¡a ukupno i po segmentima i bukvalno ih svaki dan moje kolege i ja analiziramo i prouÄavamo Å¡ta bismo mogli da uradimo bolje. Moj tim i ja radimo fanatiÄno po Äak 16 sati dnevno. Za sada rezultati su izvanredni, za prvih 44 dana rada prihodi su premaÅ¡ili 2.000.000 KM, Å¡to je porast veći od 50 odsto u odnosu na prethodnu rekordnu sezonu. Posebno mi je drago Å¡to sam posle rezultata u Srbiji sa svojim timom pomogao Republici Srpskoj i Jahorini, jer tu živi divan narod.
Ceo menadžment, marketing i ja smo uvek na stazi, zatim ukljuÄeni smo u forume, pratimo sajtove i komentare skijaÅ¡a, imamo liÄni kontakt sa njima. Razmatramo sve sugestije i savete i odgovaramo na sve upite i samo tako, ukoliko ste u stalnom kontaktu sa korisnicima možete da zadovoljite njihove potrebe. Ja sam liÄno stvorio na taj naÄin i prijateljstva koja su otpoÄela kao žalba nezadovoljnog skijaÅ¡a. Sve je u tome da se morate nesebiÄno prepusti ovom poslu i voleti posao koji radite.
Â