
Bez obzira na sve aktivne projekte na Jahorini koji su u toku, uprava Olimpijskog centra planira joÅ¡ veće i ozbiljnije projekte za sledeću godinu koji se ne odnose na Jahorinu. Naime, u planu je razvoj ski centra ManjaÄa kod Mrkonjić Grada, ski centra IgriÅ¡ta kod Vlasenice, kao i spajanje Jahorine gondolom sa IstoÄnim Sarajevom i sa Palama.
Planirana povrÅ¡ina ski centra ManjaÄa odnosi se najvećim delom na povrÅ¡ine koje zauzimaju ski-staze, Äija ukupna povrÅ¡ina iznosi 75.000 m2, zatim na instalacije i letnje sadržaje.
Prema Planiranom reÅ¡enju ski centra ManjaÄa predviÄ‘ena je jedna Å¡estoseda žiÄara, ukupne visinske razlike oko 264 m, dužine oko 1.000 m i kapaciteta 3.000 skijaÅ¡a/sat kao i pokretna traka dužine oko 100 m, kapaciteta 1.000 skijaÅ¡a/sat. ŽiÄaru prate dve ski-staze pokrivene sistemom osnežavanja, ukupne dužine oko 2.500 m. Pored skijaÅ¡ke infrastrukture u planu je igradnja i zabavnih sadržaja: tjubing, avantura park, deÄije igraliÅ¡te, zip line i drugi zanimljivi sadržaji.
Skijalište Igrišta
Planirana povrÅ¡ina ski centra IgriÅ¡ta odnosi se najvećim delom na povrÅ¡ine koje već zauzimaju ski-staze, Äija ukupna povrÅ¡ina iznosi 190.000 m2.
Prema Planiranom reÅ¡enju ski centra IgriÅ¡ta predviÄ‘ena je jedana Å¡estosed žiÄara, ukupne visinske razlike oko 330 m, dužine 820 m i kapaciteta 3000 skijaÅ¡a/sat i pokretna traka dužine 150 m, kapaciteta 1.500 skijaÅ¡a/sat. Planirana je izgradnja tri glavne ski-staze koje će boti pokrivene sistemom osnežavanja, ukupne dužine oko 4.750 m. Kao i za ski centar ManjaÄa i na IgriÅ¡tima je u planu izgradnja i zabavnih sadržaja, ali i ugostiteljskih i parking prostora.
TakoÄ‘e, od velike strateÅ¡ke važnosti su i projekti - spajanje Jahorine sa IstoÄnim Sarajevom ali i sa Palama putem kabinskih gondola koje su ujedno najadekvatnije ali i najatraktivnije reÅ¡enje kako za prevoz skijaÅ¡a tako i za prevoz gostiju i turista koji nisu skijaÅ¡i.
Tim povodom direktor olimpijskog centra Jahorina Dejan Ljevnaić rekao je:
„Uvek pravimo jedinstvene projekte, prvi u ovom delu Evrope, tako smo i doÅ¡li na ideju da povežemo najbliži grad sa najdužom gondolom na Balkanu i da omogućimo stanovnicima i turistima da se na najbrži, najlakÅ¡i i najbezbedniji naÄin prevezu do Jahorine i zimi i leti. Sad smo u fazi pripreme, obezbeÄ‘enja imovine i dokumentacije, poÄetak gradnje će zapoÄeti nakon zavrÅ¡etka ovih aktivnosti, obezbeÄ‘enja sredstava i sprovoÄ‘enja javnih nabavki. Benefiti projekta su veliki i ogledaju se u lakÅ¡em pristupu Jahorini u svako doba, turistiÄki i za ljude koji žive u okolini. Realizacijom ovog projekta biće moguć prevoz sa aerodroma do Jahorine jer je polazna stanica planirana u neposrednoj blizini meÄ‘unarodnog aerodoma Sarajevo. Pored toga Å¡to će ova gondola biti jednistvena turistiÄka atrakcija takoÄ‘e će doprineti smanjenju zagaÄ‘enosti i manjoj upotrebi automobila kao i bezbednosti svih korisnika. U planu su i 2 usputne stanice, na Trebeviću i na DvoriÅ¡tima.
Kada je reÄ o projektu spajanja Pala sa Jahorinom, želimo da najviÅ¡e benefita imaju graÄ‘ani Pala. Izgradnjom ovog projekta ćemo razviti najviÅ¡e Pale, jer će po ugledu na evropske ski centre, centar smeÅ¡tajnih kapaciteta i zbivanja pre i posle skijanja biti upravo na Palma. Trenutno radimo na pronalaženju najbolje trase gondole i propratnih staza.
Svaki od ovih projekata je strateÅ¡ki itekako znaÄajan za razvoj naÅ¡e regije ali i podsticanje i prazvijanje privrede u celoj državi.“
Â