Ski Centri Srbija Divčibare Divčibare - Pešačke staze

Divčibare - Pešačke staze

divcibare leti 6

Pešačke staze na Divčibarama nisu previše zahtevne, kreću od centra Divčibara i duge su po nekoliko kilometara. Sve staze su označene planinarskim oznakama na stablima drveća. Prilikom šetnje treba obratiti pažnju na ove oznake koje su u obliku crvenog kruga sa belo obojenim središtem. Na početku staza i na raskršćima su drveni putokazi takođe u crveno beloj boji.

Poželjno je koristiti patike, bolje duboke. Postoje Centar-Golubac, Centar-Paljba, Centar-Crni vrh, Centar-Velika pleć kao i staze Centar-Ljuti Krš i kružna staza vrhovi Divčibara.

Centar – Golubac

Visina 1050m, dužina 1,9 km, trajanje oko 30 min.

-Ukoliko krećete iz centra i stojite tako da vam put koji odvaja za pijacu ostane levo, videćete sa desne strane crkvu i put koji se blago penje ka motelu Maljen.

Taj deo puta je asfaltiran, a dalje prolazi pored odmarališta EPS i Krušik. Nakon desetak minuta hoda dolazite na raskrsnicu gde treba skrenuti desno (nigde ne stoji marker!) i nastaviti prvo makadamom, a zatim utabanim livadskim stazama koje se blago penju ka vrhu i krivudaju pored vikendica.

Sledeće karakteristično odredište su visoki razuđeni borovi i nova raskrsnica: put levo vodi ka vidikovcu Paljba, a staza desno ka Golupcu koji se sa ove tačke već jasno vidi.

Preostaje vam još jedno parče staze. Nakon što ga savladate naći ćete se na 1050 m nadmorske visine odakle se otvaraju vidici u rasponu od 360 stepeni.

Centar i obrisi hotela i vikendica sada su vam na istočnoj i severnoj strani, kao i najviši maljenski vrh Kraljev sto. U istom pravcu su i Paljba i Crni vrh.

Na zapadnoj strani se ocrtavaju Valjevske planine: Povlen, Jablanik i Medvednik.

Ukoliko ne želite da se vratite istim putem, siđite ponovo do raskrsnice za Paljbu i nastavite nizbrdo kroz borovu šumu.

U pitanju je makadam kojim retko prolaze automobili, a nakon 20 minuta laganog hoda izlazite na asfaltirani put kojim možete krenuti ili prema Paljbi ili prema centru.

Glavni put nije prometan, pa je pešačenje prijatno.

Centar – Paljba

Visina 1051m, dužina 2,4 km, trajanje oko 40 min.

-Ukoliko idete iz centra, krenite ponovo putem pored crkve, ali ovoga puta ne nastavljate ka Maljenu, već skrećete levo, utabanom stazom duž potoka Žujan preko kojeg ćete preći nakon nekoliko stotina metara.

Staza nastavlja blago uzbrdo, najpre kroz borovu šumu, a zatim kroz livade, pored vikendica sve do glavnog asfaltiranog puta.

Da ne biste išli asfaltom, nakon 50 m krenite stazom sa leve strane puta. Posle izvesnog hodanja, pređite na desnu stranu i pratite stazu kroz malu borovu šumu.

To je poslednja etapa, jer ubrzo dolazite na cilj – Paljba sa 1051 metara visine. Na jednoj strani su Valjevske planine, na drugoj maljenski vrhovi.

Nešto niže od vrha, sa leve strane glavnog puta nalazi se vidikovac sa prostranim parkingom. Pogled se pruža na sela koja su duboko u dolini: Skakavci i Rosići, Ražana i Kosjerić. Mesto je atraktivno predveče kada sunce zalazi za Medvednik i Povlen.

Centar – Crni vrh

Visisna 1093m, dužina 1,5 km, trajanje oko 35 min.

-Iz centra nastavite glavnim asfaltiranim putem suprotno od pravca Beograda i nakon kraćeg pešačenja skrenite levo kod Pančevačkog odmarališta.

Put nastavlja uzbrdo, asfaltiran je i prolazi pored odmaralište IMT. Nakon uspona i vikendica sledi raskrsnica sa drvenim putokazom: levo je staza za Veliku Pleć, a vi nastavljate pravo ka Crnom vrhu.

Ubrzo ulazite u šumu borova, breza i jela. Obrasla je travom, borovnicama i gustom paprati.

Ova, prilično strma staza isprepletana je korenjem četinara, što u kombinaciji sa kamenjem i zemljom formira prirodne stepenike. Kad savladate ovaj deo puta izlazite na sam vrh.

Prvo što ćete ugledati je stena sa ispisanim crvenim brojevima: 1093.

Podloga Crnog vrha je kamenito-travnata, a u daljini se vide Suvobor, Kablar, Ovčar. Po vedrom vremenu vide se i Golija, Kopaonik, Zlatibor, Tara i Zvijezda.

Centar – Velika pleć

Visina 1036m, dužina 2,5 km, trajanje oko 45 min.

Prvi deo staze isti je kao za Crni vrh. Kada stignete do putokaza i već pomenute raskrsnice, skrenite levo makadamom koji se blago uspinje kroz četinarsku šumu. Nakon toga sledi još jedna raskrsnica: desno još jedan prilaz Crnom vrhu, a pravo put za Veliku pleć.

Sa leve strane puta je šuma, a sa desne nekoliko vikendica. Nakon toga staza pravi veliku okuku na desno, pa vam preostaje mali deo pešačenja kroz šumu i stigli ste na vrh visok 1050 m.

Opet se vide Suvobor, Kablar, Ovčar i Subjel, a po vedrom vremenu u daljini se naziru Kopaonik, Zlatibor, Tara i Golija. U podnožju Velike pleći je kanjon Crne Kamenice čiji se žubor jasno čuje.

Izvor: kej.rs/vilaplamenac

Srodne strane
divc 020120 2
Divčibare postaju planinski hit 2020

Voda, kanalizacija i parkinzi, trenutno su najveći infrastrukturni problemi na Divčibarama koje doživljavaju ubrzanu urbanizaciju, a u svetlu najave kineska kompanije "Šandong haj-spid...

Divcibare 1 Foto Bojana Krsti
Divčibare marta 2020

Divčibare su pravo mesto za sve ljubitelje divlje prirode, sa mnoštvo pešačkih staza i brojnih pogleda sa prelepih vidikovaca ove planine Na samo...

divcibare srba7 deca
Divčibre - Dečija planina 2011

Nema toga ko nije barem jednom posetio ovu „Dečju planinu” ili „vazdušnu banju za krvna zrca” kako je još zovu. Divčibare, tradicionalno...