Vesti Električni skuter - trotinet sve popularniji

Električni skuter - trotinet sve popularniji

| 25.04.2019. | Siol.net
lisboa policia vai passar a fiscalizar as trotinetes

Jedna od dečijih igračaka koja je obeležila 50-te godine prošlog veka je drveni trotinet ili kako bi danas rekli skuter. Ostali su pod nogama brojnih generacija dece, iako je uvek bilo tu negde, pri ruci, nikada nije bio baš u prvom planu. Odrasli su postali svesni toga tek kada su maštoviti ljudi u potrazi za održivim prevoznim sredstvima trotinete opremili motorom. Pre svega sa elektromotorom, retki eksperimenti sa benzinskim motorima nisu prihvaćeni zbog brojnih nedostatka i zaštite okoline. 2018. godine u urbanim centrima došlo je do prave eksplozije korišćenja električnih skutera jer je vozač skutera dobio novu dimenziju u dnevnoj mobilnosti na kratke razdaljine.

Idealno gradsko prevozno sredstvo
Električni skuter - trotinet je sa dodatkom izvora energije poboljšao efikasnost u odnosu na običnan, vozač ne mora da ga pokreće, ali ostaje činjenica da je na neasfaltiranim površinama upotreba ograničena što se se uglavnom ignoriše. Urbano, gradsko i prigradsko okruženje je prekriveno asfaltnim površinama i tu je veoma praktično uzeti u ruke desetak kilograma teške opreme koja nas čeka pri ruci i odmah je spremna za vožnju, stavljamo kacigu i krećemo na put.

Odgurnemo se jednom nogom i zatim elegantno klizimo na posao ili nakon posla. Kada stignemo nećemo biti preznojani, a možemo imati i lakši komad prtljaga sa nama, na primer, ranac.

Električni skuter je zato praktičan, robustan, ekološki prihvatljiv i sa najpovoljnijim troškovima održavanja. Sa jednim punjenjem, napravićete dvadeset do četrdeset kilometara u zavisnosti od modela, vaše težine i konfiguracije puta, što je sasvim dovoljno za svakodnevnu upotrebu u oba smera, ali možete ga, naravno, napuniti i na poslu. Različite su i brzine vožnje: obično su dovoljne brzine od 20 do 30 km/h, iako postoje i e-skuteri koji razvijaju mnogo veće brzine, ali su skoro previše opasni za konvencionalnu upotrebu za mikro-mobilnost.

Oprema
Izbor električnih skutera je već izuzetno širok, pa se više preporučuje da izbor modela suzite na one koji su pogodni za vašu težinu i veličinu, odnosno imaju odgovatajuću visinu volana, a da kod izbora manje vodite računa o dizajnu i izgledu. Sve više brendova nudi skutere posebno za žene i muškarce. Obratite pažnju i na način i kvalitet izrade, kvalitet točkova.Skuplji modeli smatra se da su boljeg kvaliteta, napravljeni od kvalitetnijih i lakših materijala, posebno onih od karbonskih vlakana. Za upravljanje su lakši modeli sa tri točka na kojima vozač upravlja prenosom težine i nagibom.

Modeli se takođe razlikuju u načinu kočenja: pri većim brzinama i pri vožnji nizbrdo, koči se zadnjom kočnicom pritiskom na blatobran na zadnjem točku, dok mnogi modeli električnih skutera imaju ugrađene ručicu kočnice. Točkovi su plastični, silikonski ili na napumpavanje, opet u zavisnosti od modela i raspona cena. Za skuplje modele, proverite da li su opremljeni ležajevima za glatku rotaciju.

Odlučite da li ćete kupiti model sa manjim ili većim točkovima, sa kakvom vrstom kočnica (disk kočnica, da ima ABS ...), sa kakvom baterijom, vešanjem, svetlima, displejom, tempomatom, nogicom za parkiranje,  itd. A ovo su sve i detalji o kojima bi prodavac trebao da vam da informacije pre kupovine. Kada izaberete električni skuter preporučljivo je da se napravi probna vožnja i testirate da li vam model odgovara i da li se osećate stabilno i bezbedno na njemu, kako kreće i kako se zaustavlja, itd.  

Održavanje baterije
E-skuteri se napajaju raznim baterijama, od klasičnih olovnih koje su najteže, do modernijih i lakših litijum-jonskih baterija. Mogu biti postavljene na različitim mestima. Moderniji skuteri imaju ugrađenu – integrisanu bateriju u okviru. Dobre baterije treba da uz pažljivo rukovanje izdrže od petsto do dve hiljade i više ciklusa punjenja. Traju od 2-3 do pet i više sati. Litijumske baterije ne moraju biti potpuno napunjene nakon svake vožnje, dovoljno je napuniti do 80% kapaciteta. Takođe, nemojte dopustiti da se potpuno prazni, jer kada baterija dostigne minimum napona skraćuje se njen vek trajanja. Kada skutere ne koristite dugo vremena, napunite bateriju za mesec ili dva do 80%. Ne dozvolite da se potpuno isprazni, jer uz pažljivo rukovanje možete značajno produžiti njen životni vek.

Bezbednost
Točkovi E-Skutera su manji od onih za bicikl, pa su zato osjetljiviji na manje udarce na putu, a iznad svega, brzine koje ćete postići sa skuterom su uglavnom najmanje iste, ako ne i veće od bicikla. Zato nosite zaštitnu kacigu. Električni skuter je teži i robusniji od običnog, tako da tokom vožnje lako možete da povredite sebe i druge. Skuter se obično drži obema rukama, i retko dođemo u iskušenja da volan držimo jednom rukom a u drugoj držimo mobilni telefon. Ne da je to zabranjeno zakonom, nego je vožnja skutera jednom rukom veoma opasna!

 

U galeriji E-trotinet koji se u Beogradu može nabaviti za oko 500 eur:

Galerija slika

Komentari