Vesti Beograd - Gondolom od Novog Beograda preko Ade do Košutnjaka

Beograd - Gondolom od Novog Beograda preko Ade do Košutnjaka

Beograd | 22.05.2015. | skijalistasrbije.rs
gondole4a

U naredna tri meseca biće završena studija izvodljivosti za realizaciju izgradnje kabinske žičare - gondole u Beogradu, koja bi mogla da počne 2016. godine, izjavio je danas gradonačelnik Beograda Siniša Mali.

„Želimo da Beograd ponudi novu atrakciju kako bi turisti mogli da uživaju u pogledu sa visine”, rekao je Mali nakon što je sa v.d. direktorom JP "Skijališta Srbije" Dejanom Ljevnaićem u Skupštini grada potpisao Protokol o saradnji na pripremi realizacije tog projekta.

Pored razvoja turizma, naveo je Mali, žičara od Novog Beograda preko Ade Ciganlije i Makiša do Košutnjaka, poboljšala bi i javni prevoz i skratila verme potrebno da se stigne od Novog Beograda do Koštunjaka.

Gradonačelnik kaže da će radna grupa u naredna tri meseca raditi na studiji izvodljivosti i planskoj dokumentaciji trase neophodne za realizaciju projekta, kada će se izaći i sa procenom troškova izgradnje i sa tim da li je projekat moguće izvesti.

Dodao je da je reč o projektu iz 2003. godine "koji želimo da obnovimo i vidimo ima li smisla raditi ga".

Prema njegovim rečima, planirane su dve faze izgradnje žičare, tako da će prva faza biti od Novog Beograda, pored šoping centra Delta siti, gde bi bila prva stanica, preko Ade Ciganlije do Makiša, a potom od makiške strane do Košutnjaka.

Siniša Mali kaže da najveći svetski gradovi među kojima su London, Singapur, Rio de Žaneiro i drugi, umaju takve gondole koje su se pokazale ne samo kao efikasno prevozno sredstvo nego i velika turistička atrakcija.

V.d. direktora JP "Skijališta Srbije" Dejan Ljevnaić rekao je da je za to preduzeće velika čast da učestvuje u jednom takvom projektu kao velikoj turističkoj atrakciji koja će biti ekološki prihvatljiva i rasteretiće saobraćaj u Beogradu.

Planirano je da kapacitet žičare, naveo je Ljevnaić, bude 3.000 putnika na sat, a biće prilagodjena i za bicikliste.

Navodeći da se nada da će projekat biti brzo realizovan, Ljevnaić je rekao da takve žičare postoje u gradovima regiona, navodeći Skoplje i Dubrovnik, gde su se pokazale kao pravi hit.

Ljevnaić kaže da JP "Skijališta Srbije" ima iskustvo u tim poslovima, navodeći žičaru na Staroj planini za koju je rekao da radi odlučno i da je prevezla nekoliko hiljada skijaša.

          Izvor:  skijalistasrbije.rs

--------------------------------------

Da li će Beograd posle 93 godine od prve ideje o izgradnji žičare, konačno, "vazdušnim tramvajem" premostiti Savu?

Ideja o izgradnji žičare stara je skoro ceo vek. Prvi projekat o mogućnosti povezivanja centra Beograda i Zemuna kabinskim sistemima izradila je 1922. zagrebačka firma "Čavlina i Sladoljev". Šest godina kasnije predloženo je da se Kalemegdan i Zemun povežu preko Ratnog ostrva. Bilo je planirano da "vazdušni tramvaj", kako je prozvan, polazi na svaka dva, a da putovanje do Zemuna traje pet minuta.

Malo je nedostajalo i da se pre deceniju slična ideja realizuje. Urađen je generalni projekat prema kom je gondolom trebalo da se poveže Košutnjak, preko autobusko-tramvajske okretnice na Banovom brdu, Makiša i Ade, sa Blokom 44 na Novom Beogradu. Dužina trase bila je oko pet kilometara, sa pet predviđenih stanica. Po tom projektu trebalo je da se izgradi 27 stubova i depo za kapisle.

Kao i mnoge druge dobre ideje, i ova se pre 12 godina zapetljala u mrežu administracije i komplikovane birokratije.

Prema ranijim proračunima, izgradnja prve faze trajala bi oko četiri meseca i koštala 3,8 miliona evra. Cena karte bi bila oko jednog evra, pa bi se povraćaj troškova očekivao u prvih deset godina eksploatacije.

          Izvor:  novosti.rs

 

Komentari