
Ralf Roth je direktor Instituta za sportove na otvorenom i životnu sredinu (Institute of Outdoor Sports and Environmental Science) na nemačkom Univerzitetu za sport Keln, jedan je od vodećih svetskih stručnjaka za budućnost zimskih sportova. Na ISPO-vom panelu "Vaša zima". Vaš sport", predstavlja podatke i činjenice iz skijališta u Alpama i pruža konkretne smernice za poslovanje kako bi se osigurala uspešna budućnost zimskih sportova i alpskog turizma.
"Zimski sportovi imaju tradiciju dugu 100 godina u Nemačkoj. U prvim danima niko nije strateški mislio o tome, ali danas moramo da planiramo kuda idu ", kaže stručnjak za zimske sportove Ralf Roth tokom prezentacije na drugom izdanju panela, a njegova tema je bila "Zimski sportovi 2037. Izazovi i mogućnosti sa stanovišta nauke."
"Sneg je nezamenljiva prodajna tačka", kaže Roth. "Ali u poslednjih pet do sedam godina mnogo se promenilo. Ranije su planirani samo skijaški centri; danas se radi o multifunkcionalnim prostorima. Za budućnost, važno je ne samo da razvijate mesta, već i da se postarate za socijalni izazov. "
Ralf Roth intenzivno analizira budućnost zimskih sportova. On za ISPO.com iznosi svoje najvažnije nalaze i stavove o tome šta je potrebno činiti u narednim godinam koje dolaze. Ističe i sedam konkretnih preporuka za ski industriju.
Kakva je trenutna situacija u zimskim sportovima?
Prema studiji "Budućnost zimskog turizma u Alpima", od zime 2016/17 u alpskom regionu je bilo 386 miliona komercijalnih noćenja godišnje i još 126 miliona privatnih noćenja. Četrdeset posto noćenja je bilo zimi. Bilo je 158 milion dana skijanja po sezoni - to je 45 procenata svih dana skijanja širom sveta. Nemačka, Austrija i Švajcarska su najveća tržišta za zimske praznike. U Evropi ima 48,2 miliona aktivnih skijaša. Prema prognozi studije, skijanje će ostati ključni proizvod zimskog turizma u budućnosti, jer je iskustvo jedinstveno. Međutim, za budućnost, šira orijentacija je hitno potrebna.
Kakva je situacija u Nemačkoj, konkretno?
Razmotrite ove brojeve: U Nemačkoj postoji 200 žičara, 1300 ski liftova i 245 nordijskih centara. Tu je i 4300 klubova i 650 škola skijanja. Na konkurentskom nivou, svake godine ima 30 takmičenja svetskog kupa, a nemački sportisti su od 2005. godine ukupno osvojili ukupno 89 olimpijskih medalja.
U baznoj nacionalnoj studiji Ralfa Rotha se navodi da ima 22,9 miliona ljudi koji se bave zimskim sportovima, od čega je 6,3 miliona skijaša. Svake godine učestvuju u 327 miliona dana zimskih sportova, od kojih je 46 miliona skijaških dana. Među Nemcima koji se bave sportom, 63,6 posto učestvuje u zimskim sportovima. Iznad svega, dolaze iz Bavarske, Baden-Vurttemberg i Severne Rajne-Vestfalije, a godišnje imaju 12 do 14 dana zimskih sportova. Očigledno fokus za ove ljude je alpsko skijanje i sankanje, sa znčajno novim interesovanjem za skijaško trčanje. "Paket koji traje ceo život - sa planinarskim i drugim aktivnostima, zimski sportovi imaju nešto za sve demografske grupe", kaže Ralf Roth.
Kakve promne su uočene u zimskim sportovima?
Promene u klimi, vremenu i snegu su nesporne: "Kada govorimo o zimama bez snega, mi zapravo uvek mislimo na: Božić bez snega. Više se ne može očekivati da će praznik Božić uvek biti beo od snega", kaže Ralf Roth.
Sa naučnog stanovišta, nema sumnje oko "Scenarija 2100" i povećanja od 2 stepena Celzijusa u prosečnoj zimskoj temperaturi u alpskom regionu. "Ljudi, su prestali da raspravljamo o tome - današnja topla zima postaće normalna u budućnosti", kaže Roth.
"Potrebne su nam snežne planine, a ne pojedine bele staze", kaže Roth. Ali on upozorava: "Mi ne možemo dati pouzdane izjave o određenim lokacijama za naredne godine. Uvek je bilo godina sa potpuno različitim nivoima snežnih padavina."
Koje su mogućnosti za zimske sportove u budućnosti?
Ralf Roth: "Potrebne su nam aktivnosti na snegu i nakon-snega. Proaktivna komunikacija. Mogućnosti za 300 dana godišnje sa atraktivnim proizvodima i ponudama. "A ne viši-brži-dublji stav:" Reč operatera na žičarama: uvek više, uvek dalje, nema smisla. Sve je u vezi sa kvalitativnim razvojem, održivošću i povećanjem dodane vrednosti po gostu. "Jedno veliko polje kojem treba posvetiti više pažnje u budućnosti je ekonomija deljenja. Ovde se fokusira na očuvanje resursa, minimiziranje uticaja na životnu sredinu, socijalnu koheziju i upravljanje zadrugama.
Međutim, glavna stvar i dalje su ljudi, a u vezi s tim, Roth ima jasnu poruku za industriju zimskih sportova: "Jednostavne, pristupačne i isplative zimske sportske mogućnosti za prihode domaćinstava do 2000 eura - više u način raznolikosti i društvene raznolikosti! Zimski sportovi moraju postati sveobuhvatniji za sve! "
Štaviše, interesi urbanističke ciljne grupe će biti posebno važni u budućnosti - sa većinom posjetilaca koji dolaze iz gusto naseljenih urbanih područja. "Što digitalizuje naš svet, postaju važnije stvarno iskustvo i prijateljstva!"
Koje su specifične oblasti delovanja za industriju?
Ralf Roth rezimira odlučujuće korake na sledeći način:
1. Privlačite decu, tinejdžere i odrasle u zimske sportove
2. Optimizujte postavke zimskih sportova za škole, klubove i porodice
3. Smanjite stopu napuštanja bavljenja zimskim sportovima
4. Razmislite i postupajte u vezi sa sportom uopšte
5. Ponuditi mogućnosti za zimske sportove blizu stambenih područja
6. Povećati interes - poboljšati sliku - više emocija
7. Razvijte sveobuhvatne ponude.
Izvor: https://www.ispo.com/en/trends/are-winter-sports-too-elite-have-secure-future