Dakle Jahorina ide putem Kopaonika u baš svakom pogledu?
Dakle Jahorina ide putem Kopaonika u baš svakom pogledu?
Ovaj donji, crveni dio 6b je obično u funkciji, taj gornji crni opet obično nije, presijeca i cestu, možda je problem u nedostajućoj pasareli. Takođe, i crna staza 5 je problematična, kada ima uslova najčešće je rezervisana za takmičenja, u tom slučaju jedina crna opcija je iskoristiti kartu za Bjelašnicu.
Kapacitet staza je od ove sezone zapravo drastično povećan, novo jezero na Prači uz snow-factory koji pravi snijeg i na temperaturama 10C-15C, drugim riječima staze na Prači će biti raspoložive mnogo duže.
Takođe, centralna Prača je osvijetljena pa je i kapacitet noćnog značajno uvećan.
Nažalost, umjetnik koji crta mape ne pije kafu sa ekipom na terenu, pa je sklon svojim maštanjima, recimo ski lift Poljice počinje dosta niže nego u njegovoj viziji i presjeca stazu 7. Što se sankanja tiče valjda su nabavili neke adaptere za koje se zakače sanke za taj ski-lift Poljice.
Ako me shvataš to su iste te staze na Prači, ali umijesto da ih posljednje pripreme na početku i prve zatvore na kraju sezone, umjesto da popuste u toku dana, novim sistemom osniježavanja će biti otvorene mnogo više dana u sezoni. Centralnu Praču su osvijetlili pa eto povećao se i kapacitet i na taj način. To noćno je od ove sezone vrlo pojačano, skoro i duplirano po raznovrsnosti staza i njihovoj dužini. Kada Galens završi novi hotel Jahorina slijedeće sezone, dodaće i novi šestosjed ili gondolu i biće novih staza na Prači.
Raspoloživost staza ti je kao kad odeš na more, a ono kiša.
Jedno je moći praviti snijeg na temperaturi iznad 10 stepeni, a drugo je koliko će staze na toj temperaturi izdržati. Vjerovatno to ima smisla za pripremu staza za noćno skijanje, a noćno skijanje me ne interesuje.
Uhhh. Pa zar već sad kapacitet smještaja nije nekoliko puta iznad kapaciteta staza? I vertikalni transport je debelo predimenzionisan za kapacitet staza. Novi hotel i nove žice bez hrpe novih staza ne mirišu na dobro. A gdje nove staze probijati?
Kad kazem 6b,mislim na crni deo staze. to uporno upisuju a nepostoji.
Nikako ne razumijem kakve veze ima jezero na praci s kapacitetom staza. kao sto stekan pise, pravljenje vjestaka na praci ili cinjenica da je praca osvetljena nema nikakve veze s povecanjem kapaciteta skijalista. jahorina ima odredjeni broj kilometara staza i oni nista novo (ove sezone) nisu uradili osim prekrajanja staza ili nekih spojnica.
Povecali su broj smjestajnih kapacitet i povecali su brzinu i transportne kapacitete. jahorinske staze sad ne mogu da prime tolike ljude, na stazama sad imas mravinjak. To je problem jahorine koji u nazad par godine sve vise postaje evidentan.
S konstantnim povecanjme (svih) cjena, jahorina postaje sve manje pozeljna lokacija. em je skupa em je losa za skijanje. djabe hoteli i zice ako skijas ne moze da skija.
Mislim da sad kroz ove silne koncerte pokusavaju to da kompenzuju, navuku ljude da dodju barem na vikend varijante.
Skoro 80% ljudi s kojima se druzim ne zele vise da idu na jahorinu i potvrdjuju sve ovo sto sam napisao. Ja licno isto ove godine necu na jahorinu. Jahorina gubi izvorne skijase
Gde su iskopali ovaj tunel sto navode da je na izlaznoj stanici skocina?
History is made by those who dare to break the rules.
Dobro je što je crna 6b ucrtana, da li je raspoloživa, otvorena, to se kao i za ostale staze mijenja svaki dan od stanja na terenu.
Takođe, treba biti ucrtana i zbog istorijskih razloga jer je po njoj vožen taj Ženski olimpijski spust.
Prošle godine je postavljen ski-lift "Spust" samo za nju. Nisam primijetio da su ga i pustili za skijaše.
Moje lično mišljenje je da je jedan razlog to što cesta mora biti otvorena, a skijaši bi je u prevelikoj brzini sjekli.
Ako ikad sjednem na kafu sa nekim upućenim, maksuz ću ga pitati šta je sa tim.
Zaista, ne znam kako da vam objasnim povezanost kapaciteta staze, faktora istovremenosti i vremenske raspoloživosti.
Ako dan ima 24 časa, nije isto da li je staza otvorena samo od 9h-16h, dodate noćno još 18h-21h, a takmičarima omogućite ranojutarni termin od 7h-9h.
Zapravo, umjesto 7h skijalište je otvoreno 10h ili 12h. Skijaši se shodno svojim afinitetima prirodno rasporede.
Opet, nije isto kada je Prača otvorena u januaru, februaru i martu, ili otvorena i u decembru i aprilu. Velika je razlika između 90 i 120 dana skijanja.
Takođe, planina je ćudljiva, duva i vjetar, pa su staze na kojima postoji i ski-lift pored žičara, ili gondola koja je otpornija, zapravo više raspoložive.
Naravno, kad dođe onaj sunčani lijepi vikend ništa od ovoga ne pomaže. Najavljuju da će sledeće sezone montirati moderan ski-lift u Rajskoj dolini na mjestu Želje koji valjda za ovu sezonu demontiran.
Hotel Jahorina je zapravo obnova starog kapaciteta (naravno triput više nego što je bilo).
Na Prači su nekada bile dvije žičare, ove sezone su šestosjed i ski-lift, staze su proširene, nivelisane i zatravljene.
Za sledeću sezonu najvaljuju još jednu gondolu ili šestosjed i uz to nove staze.
Drugi pravac razvoja je prema Dvorištima, na kojima je prelijep centar nordijskog skijanja, sa stazama kroz izuzetnu i vjerovatno zaštićenu šumu.
Tu najavljuju gondolu i šestojsed uz nove staze.
Treći pravac je prema Palama, gondola uz međustanice na Gnjilim barama i Ravnoj planini. Ako ste primjetili prošle godine su poplave pokrenule klizišta
na novo izgrađenoj zaobilaznici Osmice-Gnjile bare, ostalo je da se sanira još samo jedno i nije izvjesno da će uspjeti to uraditi za ovu sezonu.
Otvaranje te zaobilaznice dosta bi pomoglo odvijanju saobraćaja.
Koliko shvatam, tu na Gnjilim barama je predviđena međustanica gondole Jahorina - Pale sa parkiralištima i valjda ponekom stazom do nje.
Meni je žalije što su propali Stupanj i Stambolčić, a za Jahorinu se vidjelo da je decenijama zanemarena. Nije to moglo dugo tako da ostane. Danas se to najbolje vidi na primjer u kakvom je stanju Bjelašnica. Tek je ovo novo rukovodstvo smoglo snage da povuče radikalne poteze. Još sezonu, dvije i Bjelašnica će izaći na pravi put.
I mene zanima gdje taj ski-tunel?
![]()
Ti koristiš pojam "kapacitet staza", a misliš na "raspoloživost staza". Kapacitet staze se mjeri dužinom i širinom u najužem dijelu. Džaba široka staza, ako se bar na jednom mjestu sužava. Ne dao Bog da je tu i pregib, pa se hrpa skijaša lijepo rasporedi stojeći na stazi i uživa u pogledu, a borderi ispod pregiba posjedaju na sred staze da malo odmore. Pravi turizam.
Iskustvo me uči i plašim se da će cilj povezivanja Dvorišta sa skijalištem biti isključivo izgradnja novih hotela i dizanje cijene nekretninama.
Trenutno je 1 korisnik(a) koji pretražuje(u) ovu temu. (Članova: 0 - Gostiju: 1)