Vesti Beograd i Budva grade gondole 2016.

Beograd i Budva grade gondole 2016.

Beograd, Budva | 23.11.2015. | novosti.rs
bg Beograd 620

Završena je "prethodna studija" za projekat "vazdušnog tramvaja", a prema preliminarnim analizama, žičara koja će spajati Novi Beograd i Košutnjak biće dugačka 3.900 metara, gradiće se u dve faze, a prvi stubovi biće postavljeni krajem 2016. godine. Ideja gradskih čelnika je da se 80 odsto sredstava obezbedi iz pretpristupnih fondova Evropske unije, jer je reč o ekološki prihvatljivom sredstvu prevoza.

- Manji deo troškova, oko 20 odsto, pokrili bi iz svojih budžeta, grad Beograd i "Skijališta Srbije" - za "Novosti" otkriva Milutin Folić, glavni gradski arhitekta.

Prvi urbanista prestonice kaže da je završena prethodna studija opravdanosti sa generalnim projektom za ovaj "vazdušni tramvaj".

- Institut za urbanizam i arhitekturu i "Elkoms" su analizirali devet mogućih trasa - rekao je Folić. - Uzeti su u obzir faktori kao što je uključivanje žičare u sistem javnog prevoza, parkinzi, pristupni putevi, zelene površine, vlasništvo zemljišta na kome će se graditi infrastruktura.

Od devet različitih varijanti, u prvoj fazi, pobedila je trasa koja će ići od "Delta sitija", duž Ulice Agostina Neta, do središta Ade i dalje do parkinga na Makišu.

- Ovo je najjeftinija opcija jer se najvećim delom gradi na državnoj i gradskoj zemlji. Vodilo se računa o komercijalnim sadržajima, kao i o tome da se što manje uništi šumski masiv Ade Ciganlije - objašnjava Folić.

U narednom periodu pristupiće se izradi planske i tehničke dokumentacije.

- Realno bi bilo da izgradnja počne krajem sledeće godine. Radovi bi mogli biti završeni u roku od šest meseci od početka izgradnje. Prema prvim analizama, okretnica gondole bi bila u Jurija Gagarina, u blizini "Delta sitija". Prva stanica na sredini Ade Ciganlije, a druga u blizini parkinga kod Obrenovačkog puta.

Od okretnice na Košutnjaku do Novog Beograda biće razvučen sistem žica u dužini oko 3.900 metara. Planirana je izgradnja u dve faze, a dužina trase u prvoj je oko dva kilometra.

- U prvoj fazi uradiće se dve stanice, na Adi Ciganliji i Makišu. U drugoj gradićemo jednu međustanicu na Banovom brdu, u velikom parku. Maksimalni kapacitet gondole biće od 2.500 do 3.000 osoba na sat u oba smera - objašnjava Folić.

Kabine gondole bi se kretale brzinom od pet do šest metara u sekundi, a putovanje od Novog Beograda do Makiša trajalo bi od pet do šest minuta, zavisno od gužve i brzine ukrcavanja.

ZAŠTITNI pojas žičare biće čak 50 metara, dok je bezbednosni pojas širok 18 metara. Kabine gondole će se iznad vode, pri najvišem vodostaju, kretati na visini od 12 metara. Iznad saobraćajnica na visinama od minimum 4,5 odnosno šest metara. Tamo gde će prelaziti iznad objekata, infrastruktura će morati da bude bar 4,5 metara iznad krovova.

BEOGRADSKA gondola gradiće se u dve faze. Izvođenje građevinskih radova koštaće, prema prvim analizama, oko 2,5 miliona evra. Oprema gondole na tržištu košta oko 12 miliona evra. Novac treba izdvojiti i za projektnu dokumentaciju i instaliranje čitavog sistema.

------------------------------

Budva: Gondole kreću - uzbrdo

BUDVA - "Rivijera bisernih plaža" prva će na crnogorskom primorju biti povezana sa planinskim zaleđem - žičarom. Atraktivni projekat biće predstavljen ovog vikenda povodom dana opštine Budva. Realizacija dugo najavljivanog projekta treba da počne uskoro, a prvo "penjanje" uzbrdo uslediće 13. jula 2016.

Informaciju je javnosti predočio predsednik borda direktora kompanije Cable car Montenegro Branko Ivančević, nekadašnji predsednik budvanske opštine, saopštavajući da je novac obezbeđen i da se čeka da Opština izda potrebne dozvole za gradnju.

Po rečima Ivančevića, urađen je glavni projekat žičare koja će biti duga 2,1 kilometar, a po kojoj će saobraćati gondole, koje će primati po osam osoba. Vožnja će trajati šest-sedam minuta, a dnevno će žičaru koristiti između 1.350 i 1.540 putnika. Ovaj projekat podrazumeva izgradnju polazne stanice, koja će se nalaziti nedaleko od hotela "Kvin Montenegro" u Bečićima, a ciljna stanica će biti izgrađena kod tvrđave Kosmač, koja se nalazi na nadmorskoj visini od 800 metara.


Jedan od partnera u ovom poslu je vodeća svetska firma u gradnji žičara "Doplmajer" iz Austrije, a ceo posao vodiće Cable car Mointenegro, čiji je akcionar i Opština Budva. Budvanska opština je, još ranije, kao svoj ulog unela nepokretnosti vredne 209.963 evra. Projekat je vredan oko 10 miliona evra.

Žičara od Bečića do Brajića, kako je istakao predsednik Opštine Budva Srđa Popović, mnogo će značiti za unapređenje turističke ponude "rivijere bisernih plaža". Lokalna uprava, koja se nalazi u nezavidnom finansijskom stanju, nema novčanih izdataka za ovaj projekat.

PODRŠKU atraktivnom projektu dali su i akcionar Ivan Tomić, koji se više od pola veka uspešno bavi biznisom u Austriji, i Dragan Purko Ivančević, predsednik Odbora za turizam Privredne komore Crne Gore, jedan od inicijatora ove ideje.

    Izvor: Novosti.rs

 

 

Komentari